Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 1253 ggr
SarahPeace
0

Neej !

Villle bara dela med mej med min "roliga" rid turen i padocken idag..

Jag red min häst idag i padocken..det gick jätte bra… och så
… och sen HELT PLÖTSLIGT så LA HON SIG PÅ BACKEN ! jag fick kasta mej av henne för annars skulle jag ha hammnat under henne ..
! Sen så galopperade hon som en jävla galning runt i padocken och bocka och sparka bakut… ! sen så var hon ju SÅ SMART så hon sänkte huvudet ner så att tyglarna åkte över huvudet sen så stoppade hon in foten i tyglarna och sen fick hon PANIK! men som tur så gick tyglarna sönder :/
jag förökte locka henne till mej men hon tyckte det var mkt kulare att härja runt men efter ett TAG så kom hon till mej !

Men vafö la hon sig ner? Hon halkade inte det märkte men ju..och så har jag kollat henne över allt att utrustningen passar och hon har inte ONt!!
Hon kan iaf inte vara trött för vi hann bara rida i typ 5-10 min !!Gråter

jo
0

Jà så det kan gå !! hon har kanske kommit på ett nytt sätt att få sig sin ryttare, haha !!!

Maja
0

Var hon lugn i början av ridturen? Vad gjorde ni när hon började bocka? Skrittade ni bara eller travade/galopperade ni?

SarahPeace
0

Ja….. Jo han var jätte lung och snäll ! vi skrittade (uppvärmings skritt…. ) och så gjorde vi lite olika sisom halter och sånt !… .. (Du kan ju läsa mitt andra inläss på problem hästar som heter "hjälp",, där står det om "bockningshistorian"!……

Faxlin
0

SkrattandeInte för att vara elak. Men jag vart lite full i skratt. Såg det framför mig när hon brallade runt i hagen som värsta tokan. fniss

Hmmm, harkel. så nu är jag samlad igen. Förlåt så mycket för utbrottet, men eftersom ingen vart skadad 'r det lite svårt att inte se det roliga i det. Men allvarligt talat, någon hade kunnat blivit skadad, du eller hästen. Hoppas detta var en engångs grej.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vet en häst som "kom på" att man kunde bli av med sina ryttare genom att lägga sig ner. Försökte göra det titt som tätt. Inte roligt med sadeln då!

SarahPeace
0

#4 Hehe jo,, det såg lite roligt ut föralldel men jag va så chockad och rädd förall del när man tänkte på vad som hade häst… men nu när jag tänker på det så skrattar jag  ! xD ;-D

#5 Joo,,, Får se vad som händer när jag rider imorgon, Och då skulle mamma vara med och titta utefall något händer…

Ha det bäst!

jen
0

en del hästar med sadeltvång kan reagera så…. eller som andra redan nämnt, kommit på ett sätt att bli av med sin ryttare.

hmm inte bra, hoppas det var en engångsgrej

E_hjo
0

min häst lade sig ner mitt itraven en gång när vi var ute i skogen och red! i stallet sen så visade det sig att hon bara hade lite ont i magen!

elin
0

vet ett antal hästar som sagt också som gör så för att få av ryttaren.
Du får vara väldigt bestämd helt enkelt. Var vaken( som man alltid ska vara;)) O driv på henne när du känner att hon e på väg.
Jag hoppas de löser sig för dey gumman :)

/Elin

Linda
0

#7 Tycker också det låter så..