Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 637 ggr
Loveu
0

Hjälp vad ska jag göra?

Min häst blir lätt rädd för mycket typ löv,vinden osv hon är lätt skrämd vilket kan göra det svårt för mig att kunna träna/rida henne , jag tycker det är jobbigt och små läskigt , Jag vet inte hur jag ska göra , hon kan tex rusa där ifrån och rusa till andrasidan sedan vill hon inte gå förbi där ,om man försöker så vill hon inte gör lika dant som innan trex som om jag rider nästa dag så kan hon gå hur lungt som helst förbi , Ibland blir jag tvungen att rida på en volt men jag vill ju användahela ridbanan

varför men jag rider helatiden i högervarvet för när jag är i vänstervarvet så spänner jga mig som en pinne men jag lixsom slappnar av efter 2 sikunder men hon börja spänna sig och hålla på i vänstervarvet , har ni några tips på hur man kan träna/göra för detta?

Uss
0

Har du nyss skaffat henne? Isf kan det hjälpa att gå mycket med henne, oftast är ledarskapet bättre från marken.

För att träna på att slappna av i vänstervarv är väl bästa tipset att låna en mycket trygg häst som du kan öva på och som inte blir stressad av att du är spänd ;D

Loveu
0

#1 jag rätt nyligen , tack för tipset :D