Eget träns?
Någon som har fixat ett eget träns?
eller någon annan utrustning? Lägg gärna upp bild på grejen och berätta hur du gjorde elr nåt så 
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Jättefint! är de inte svårt? ;)
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Jag har sytt hela träns, grimmor och delar till selen.
Att sy ett träns är oförskämt lätt att göra om man har rätt grejer. Då vi har russ och eftersom deras huvuden (rasens alltså) inte passar in i de vanliga måtten på hästar och ponnysar får man välja mellan att köpa flera träns och plocka ihop ettt nytt träns av delarna eller så syr man ett eget (eller får det uppsytt)
Skulle du vilja berätta mer hur man gör och sånt då jag blivit sugen att sy ett träns till min lilla häst :)
Skulle gärna ge en beskrivning på hur man gör men de blir så svårt i skrift. Kan kanske göra en liten instruktionsfilm istället. Om det inte redan finns någon.

Jag gör faktiskt ett träns nu i skolan, i designämnet. Dock med lite egen konstruktion då vi ska vara nyskapande. Ett bettlöst träns, lite som ett bettlöst pelhambett. Sen fanns det inga riktiga spännen heller så jag fick spänna allt med två ringar. Dock är det bara tänkt som en modell, för metalldelarna är nog inte så lämpliga att ha på en häst. Är inte ihopsvetsat och sånt.
#5 snyggt!
#6 gör de, lär mig!
#7 nice, lägg gärna upp bild när tränset är klar, skulle vara kul att se 
ser coolt ut :D
#10 Går det att använda ver huvud taget på en riktig häst? Håller skänklarna för tygeltag?
#12 Jag sa ju att det bara var en modell och just denna ska inte användas på en riktig häst.
#13 Sorry
Läste inte inlägget i #7 så noga. 
Kom på att jag inte har berättat vad jag gjort :P
Sidepull, "färgat" om stigbyglar, "färgat" om ridskor, schabrak, benlindor, grimma, grimskaft, pannband, ludd, kommer inte på nå mer :)
Jag har gjort alla mina träns själv. Här är ett av dom som jag använder mest och är mest nöjd med. Har skurit ut alla delarna efter mönster som jag första har ritat upp efter mått. Sedan gjorde jag hål längs med sidorna på både sidostycket och på pannbandet och tog sedan en laskrem (en tunn smal läderrem) och lindade runt kanten. Slog hål och satte fast, första lastremmen och sedan diamanterna med nitjärn så dom bildade stjärnan i pannan. På sidorna sitter 3 enkla diamanter och en diamant med blom-bakgrund (som köpes till diamanterna). Sdan har jag sytt fast slöjor på sidostyckena och gjort hål i nackdelen så det går att sätta ihop. Har sedan gjort hål längst ner på sidostyckena så jag kan laska fast bettet med en laskrem.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Fiin pannband! :D
#16 Ojojoj vad snyggt!
#2 Nej de tycker jag inte, tar dock ett tag innan man kommer på knepet…
Hmm då får jag väl försöka lära mig :D
Sök på hajtandsflätning på yotube :)
har provat göra ett men fattade knappt :(