Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 4352 ggr
Neiah
0

Älghorn till häst

Varje år har vi ''Julklappshoppning'' på stallet & jag hade tänkt att klä ut mej till jägare detta år! Hästen jag ska hoppa ser passande nog ut som en älg, förutom hornen.

Vet någon vart jag kan få tag på ''älghorn'' till hästen? Jag vill inte ha en röd luva med renhorn på utan lite mer älgaktiga, om du har tips på hur jag kan göra ett par blir jag oxå glad :D

Elshira
0

Fråga en jägare om du kan få köpa några horn? :D

Hakuna matata!

Neiah
0

Då hade jag snott pappas ;)
Men jag tycker det blir lite väl tungt för hästen..

[Em_I_Am]
0

Du kanske kan göra egna med sånt där papier maché eller vad det heter? Doppa tidningspapper i tapetklister, forma och sen måla? Sen sätta fast dom direkt i tränset med band eller något?

Neiah
0

Jag har tänkt om jag kanske kan göra själva hornen av något & sedan sy fast dom på en vanligt luva, men tycker det verkade så kronligt ^^

Elshira
0

Ja du skulle ju kunna göra dem i papper och tapetklister! Du kan ju gör en ram i ståltråd först och sedanan slänger du på pappret :)

Hakuna matata!

Neiah
0

Herregud vad svårt! Jag som hatar att bli kladdig..

[Em_I_Am]
0

Hehe klipp ut i papp då? Lite svårt att få dom att sitta kanske o inte vika sig i vinddraget när du hoppar bara.

Salander
0

Antingen klipper du ut i hårdare kartong och målar och sätter fast på nått sätt :P Eller så syr du i tyg och stoppar hårt med bomull eller tidningspapper, för extra stadga kan du trä en ståltråd igenom hornen :P Jag hade nog gjort på nått av det här sätten :P Tycker det är kul att pyssla, syr saker till hästen hela tiden :P

Lycka till!

[mammamian]
0
Gaiezza
0

Ta Hönsnät med små hål och forma till horn :)

Sen så klistrar du på papper och tapetklister och så målar du dem :)

Bacon, svaret är bacon. 

Gaiezza
1

Eller köp ett litet ren/älg gosedjur och ta hornen :)

Bacon, svaret är bacon. 

Neiah
0

#9 Dom såg ju bra ut, undra om det är någon ståltråd i dom eller så..

#11 Det vore ju perfekt! Ska leta efter det :D

Gaiezza
0

Haha, kul att vara till hjälp :)

Bacon, svaret är bacon. 

[mammamian]
0

Tänk bara på vindmotståndet om det är en hopptävling. Ska det vara horn som ser ut som originalet så är de ju rätt stora och även om de är lätta så går de nog rätt lätt sönder om det blir lite fartvind i dem. Kanske ska de släppa igenom luften?

Vivs
0

Hej! Prova att sätta ett par stora bruna handskar på öronen på hästen. Det blir iof en älg utan öron och ser väl inte helt verklighetstroget ut, men du kommer väldigt billigt undan.Glad

Neiah
0

#14 Tänkte inte göra mega stora, men jag vill inte heller ha den klassiska renluvan.. Det blir trixigt dethär ^^

Gronstedt
0

Ta en vanlig huva (till häst, alltså) och sätt papphorn mellan öronen. Då kan du göra en bredare bas, som går ned både mot pannan och bakom öronen, så sitter det stadigare. Eller sy på gosedjurshorn på huvan.

WinterPrince
0

Kanske kan du använda dig av den här tekniken men istället för vingar göra horn. http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=15640&highlight=vingar

Neiah
0

#18 Det såg rätt så enkelt ut, får göra lite ritningar ^^

Conut
0

hur blev hornen? :) *nyfiken*

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Neiah
1

Det vart inga alls faktikst.. Istället fick hon MASSA granris i både man & svans ;D