Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3690 ggr
[Piaffen]
0

Färga om tränset

Hej, jag har ett jätte fint träns där hemma som jag verkligen är förtjust i, men det börjar bli lite gammalt och slitet nu, tränset ska vara svart men är lite mer grått.

Går det möjligtvis på något sätt att färga om det och i så fall hur och med vad? :) 
Tacksam för svar!

Lorita
0

Bild

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tusen
0

Med läderfärg borde det inte vara några problem med att färga om det.

emeliekarlssoonn
0

Finns speciell läderfärg, vet dock inte hur man använder det eller vad det blir för resultat. Har aldrig använt det själv. :P

Klasselover
0

Kommer ihåg från träslöjden i skolan att vi färgade våra knivfodral med läderfärg, täckte väldigt bra och gick inte bort från fingrarna haha.. Så det ska nog hålla. Vet dock inte hur man får tag på det, det var en blaskig färg (typ som bets i "konsistensen")..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Lorita
0

om resultatet blir bra beror mycket på i vilket skick skinnet är (därför ville jag se bild)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[Piaffen]
0

#1 Kan ta en bild på tränset senare idag.

#2 Var får man tag på läderfärg? :)

#3 Haha okej, hade varit kul att se hur det skulle bli.

#4 TackTack ska kolla :)

Tusen
0

#7 Prova hos en riktig skomakare (ej klackbar) eller ännu bättre ett sadelmakeri. Ibland kan man hitta det i vissa hobbybutiker men det är mer osäkert.

Valkyrie
0

Förlåt om jag snor tråden lite men kan man inte lacka träns också som man kan med stövlar?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

AnnaLundin
0

min sadelmakare använder narvsvärta och det var det som #5 länkade till!

Conut
0

Hur har de gått? :) Är nyfiken! Oskyldig

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.