Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1263 ggr
examynia
0

vad använder ni mot flygfäna?

ja vad använder ni mot knott, flugor, brems å fästingar?

själv använder jag switch just nu.. men nästa år får man ju inte de.. men i år blir de de å sen komplettera med nåt annat.. men frågan är vad man ska komplettera med?

vad använder ni för spray? använde renons förut men de hjälpe rju bara tex under ridturen å inte på själva betet då får man ju spraya hela tiden.

har ni nåt bra förslag på nåt som håller iaf en dag utan att man måste spraya på flera gånger?..

CelsiusT
0

Jag undrar detsamma och är mest rädd för fästingarna som ju faktiskt är det stora problemet häromkring. Även om flugorna är jobbiga så är det ju fästingarna som är farliga.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Zahara
1

prseea vitlök i vatten och låt stå ett par dagar, sila det och spreya. Liktar kanske inte det godaste men är billigt, naturligt och fungerar!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

examynia
0

Jag använde vitlök förut men som sagt de luktar pecka så man knappt  kan vara nära ju:S

nånsom vet hur "ultra shield" fungerar? står att man a praya 2-3 dagar i början sen behöver man inte använda föränn 14 dagar senare.. hmm funkar de? ska man tro på de?

WornOut
0

Ultra shield.

examynia
0

funkar de som de sägs?

CelsiusT
0

#4 Fungerar det som ett bra skydd mot fästing?

Medarbetare på westernridning.ifokus

examynia
0

jag brukar smörja med en flugkräm åxå på kotor osv där fästingar brukar sätta sig.. brukar inte se så mycket färstingar faktiskt så verkar funka:P men som sagt switch är väl tyvärr de bästa så får passa på att använda så länge man kan

WornOut
0

#5 Vet inte vad "de säger".. :P Men jag är nöjd :)

#6 Fästingar har jag inte märkt någon större skillnad mot. Är mer eller mindre som vanligt.

niare
0

egen blandning som lukar päckel. inte fått några fästingar men flugar funkar sådär.

1 dl äppelcidervinäger

1 dl citronjuice

8 klyftor vitlök

sen ca 1 liter vatten

koka upp allt utom vitllöken i några minuter sen ta av det från plattan, krossa vitlöken. låt svalna, sila och häv upp i flaska.

allt detta gick på 20 kr men som sagt luktar äckligt haha

examynia
0

#8 ja de står ju på flaskan att man ska spraya 2-3 dagar när man börjar sen ska de hålla sig så upp till 14 dagar innan man ska behöva sprya igen.. menar behöver man spraya varje dag så kan man ju ta ett billigare för då funkar ju de lika bra menar jag:P

brandie
0

#10 Jag använder ultra shield och det funkar väldigt bra, men man får nog spraya ganska mycket om det ska hålla flugor borta 14 dagar :P jag sprayar oftare än så eftersom att de brukar regna med jämna mellanrum :P

kaka1234567
0

…

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Emmma
0

Använder Ultra Shield, de är det bästa jag provat till våra. Fungerar jättebra!