Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3520 ggr
jennyliljedahl
0

Hästutställningar

Jag är sugen att uppdatera min portfolio på hemsidan, och undrar om någon här vet vart man kan kolla var utställningar hålls? Finns det någon hemsida?

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Kimpa
0
Elshira
0

Det bästa är att kolla bland aktiviteter hos respektive rasförening. Raserna brukar ha egna utställningar med jämna mellanrum. Annars kan man kolla med någon avelsförening. Det är mest avelsföreningar rörande ponnyraser, t.ex skaraborgs, stoxkholms eller roslagens ponnyavelaförening (det finns många). På spaf (svenska ponnyavelsföreningen) brukar treårstester osv gå att hitta, och rnstaka utställningar om du har tur. Araber, kallblod osv brukar också ha info på deras egna hemsidor. Hur det är med halvblod osv vet jag faktiskt inte, där är det nog mest treårstester, premiering, fölmönstring osv som gäller. Men det finns säkert en och annan utställning med. :)

Hakuna matata!

[Nesslan]
0

Hoppar in med en fråga, finns det några inofficiella utställningar för alla raser längre? Jag har varit på 3 stycken men nu hittar jag ingen. De har ingen egen hemsida? Hade kanske varit bra så kan klubbarna skriva in där så det blir lättare att hitta. Om det nu finns några.

Elshira
0

Inofficiella utställningar finns nog mest bland de lite ovanligare stora hästraserna (tycker jag det verkar som). Men jag kan ha rätt fel där säkert :P

Förr var ju inofficiella utställningar mest för hästar i 9000 serien typ, som inte hade härstamning osv. Idag hamnar ju majoriteten av dessa under "svensk ridponny" och alla hästar måste ha pass och därmed hamna i något "fack". Jag vet dock att de flesta ponnyföreningar brukar ta emot ponnyer med okänd stam, efter icke godkända föräldrar osv men att de inte får tävla om några titlar. De får bara en bedömning :)

Hakuna matata!

[Nesslan]
1

#4 Tack :) Hittade en i Håcksvik nu (de brukar ha varje år) men anmälan gick ut i går. Får se om jag ev gör en senanmälan eller inte. Jag har en storhäst vars ras inte har förening i Sverige.

Elshira
0

#5 De flesta utställningar brukar inte vara sååå kinkiga med datum. Jag vet att många brukar sätta sista anmälan en fredag och då räknar de ändå med anmälningar på måndagen efter. Så länge det inte är fullt brukar de ta in flera =)

Hakuna matata!

Lisa-trollet
0

Det kommer vara Gotlandsruss och Ardenner utställning i Vetlanda i augusti, 11-12. Gotlandsrussen har generalmönstring för hingstar på lördagen, så det blir många hingstar. Och riksutställning på söndagen. Ardennerna har riksutställning hela helgen.

Connemaraponnyerna har riksutställning i norrköping i juli.

Se mer på deras hemsidor

sofiek90
0

#5 Gick det att efteranmäla?

Stall brandshult hade en i slutet av april och kommer säkert ha en igen om det finns intresse :)

MVH

Sofie

jennyliljedahl
0

Tack för tipsen! :D

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

[Nesslan]
0

#8 Det står i proppen att man kan göra det om det finns plats. Så kolla du om du är intresserad :) Jag har tyvärr dressyrträning samma dag så det krockade. Kanske kan åka nästa år.

sofiek90
0

#10 Jag är redan anmäld och har betalt :) Gjorde det ett par dagar innan sista dagen :)

MVH

Sofie

Faradiba
0

Skaraborgs ponnyavel annordnar utställningar för flera raser

www.skaraborgsponnyavel.se