Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 497 ggr
Beundy
0

OT: Vf gör man så?

Detta har ingenting med hästar att göra :P

Jag har funderat på en sak och det är, varför ska man alltid slå nån när man ser en gul bil? Man säger ju "gul bil" åsså slår man till nån som på skämt men varför gör man så?

Har lite tråkigt så :P

Alex
0

För att man har tråkigt? ^^ Funkar förövrigt precis lika bra med gul tröja, gult hus, gult hår… I brist på gula bilar. Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AliceL
0

ja allt som är gult, xD

Beundy
0

haha, har alltid bara gjort så på gula bilar XD

CBA
0

Har aldrig hört talas om det där Förvånad

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[slo]
0

#4 Du är för gammal Oskyldig

Murre_Uddiz
0

hihihi slo da x'D

Jamen gul bil äger jue XD men det tycker nte min familj när vi e ute å åker :P ^^

CBA
0

#5 Slyngel :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

fridak
0

jag har heller aldrig fattat det med slag vid gul bil. när vi(mamma o pappa) köpte ny bil så kostade det extra om man ville ha gul färg på bilen, gult är inte ens snyggt ju. när nybilsägare väljer gul bil så får de betala extra för misshandeln som kommer när alla slår varandra för de tär en gul bil.;P

[slo]
0

#8 Ja men det är ju så värt det, tänk på alla som slår varann bara för att man kör runt i en gul bil :D

Eller så är det så att gul är en av dom ovanligare färgerna så dom måste specialbeställas lackning till… Därav högre pris :) *Spekulerar*

lisette
0

aja, alla gula bubblor som fanns då?

fridak
0

#9 nädå, det är för att alla får stora blåmärken när man kör runt i en gul bil;P

[slo]
0

#10 Men det beror ju på vilka färger tillverkaren väljer att satsa på, eller hur? Tillgång och efterfrågan, grundläggande ekonomi ;)

fridak
0

#12 har aldrig hört talas om ekonomi, vad är det?;P

[slo]
0

Vänta tills du börjar högstadiet och läser samhällsämnen ;)

fridak
0

tar studenten snart så det är ngt jag missat då:P

gejsa
0

Jag måste också vara väldigt gammal. Har aldrig hört detta.

[slo]
0

Haha jo jag hade för mig att du var några år äldre än så… ;)

Har ingen aning om hur man förklarar det… Dock :P

Beundy
0

Men det måste ju vara nått ganska nytt som kommit :P, eftersom alla inte har hört talas om det.

lisette
0

det är det inte. när jag gick i gymnasiet (tog studenten 2000) så höll man på med det.

thilda-
0

Vi gör så ;) Gul bil! åsså en snärt på armen! AAAAAAAAAJ ;D

jen
0

jag har hört denna "lek" av min dotter! Hon skriker GUL BIL och daskar till mig ibland så jag hoppar till!

men jag fattar inte poängen…  jag är väl också för gammal för sånt

Beundy
0

#20 haha ;). när jag och min kompis gör så slår man på första bästa stället man hittar ;) hehe

lisette
0

#21 det finns ingen poäng, det är bara en riktig idiotsak!!! =)

lisette
0

och jen, förresten. det är en sorts kapplöpning, den som säger gul bil och slår först vinner…

du borde göra det på din dotter för att se hennes reaktion! =)

jen
0

#24 ja, jag brukar larva mig och skrika röd bil!! då tycker hon jag är knäpp och att jag bara larvar mig, hehe!

gejsa
0

Som när man välter tårtbiten så blir man inte gift. Eller om man säger precis samma sak samtidigt så ska man säga först gift osv osv. Eller om en svart katt korsar din väg så ska du spotta tre ggr. Eller det blir otur om du går under en stege.

Johanna
0

#5 jag har inte hört det heller… haha.. o såååå gammal är jag inte..

bubbelbubbel
0

näää gejsa, oim man säger samma sak samtidigt ska man ju säga smurf ! och då får den som sa sist inte prata förrens man tillåter det..:P

lisette
0

HAHA kör ni med på det bubbel?

Fotographer
0

#28 - Vi brukar göra så att om man säger samma sak får den andra bjuda på milkshake x)

gejsa
0

#28# Ha, ha ja, det har iaf inte jag hört. Smurf….

joytick
0

Ja man ska säga "Smurf, du är skyldig mig en godis!"Cool (eller nått sånt) :D Det är skitskojj me Gul bil för jag brukar alltid hinna först och så brukar det komma 3-4st på rad också :) Då får kompisen ont, Muahahaha.

gejsa
0

hehe en riktig elaking hör jag.

joytick
0

Näe, va? Jag? Oskyldig Hihi

Beundy
0

#33 Hon är riktigt hemsk, man får stora blåmärken ;) hehe

gejsa
0

Känner ni varandra? Det har jag missat. Räcka ut tungan

joytick
0

#36 Japp det gör vi, går i samma klass, hyr in oss i samma stall…. Och är väldigt bra kompisar :)

bubbelbubbel
0

nää lisette, men vi gjorde när vi var tio typ :D

jen
0

det med smurf kör dom med här med, och sen får den andre inte prata förrens den som var snabbast att säga smurf nämner dens andres namn..

Beundy
0

#36 Japp :P Träffas typ varje dag i skolan och i stallet ;) och hemma xD

joytick
0

Nu låter det som att vi bor tillsammans Erika :O

Beundy
0

#37 Det du skrev lät bättre XD

gejsa
0

Vad kul!