vad dagar kan va olika.. ledsen ..
På fredagen 10/3
Hoppade min tränare min snuffa. Snuffa var super duktig hoppade oxrar i galopp o så. Så stolt så =) Super bra dag!
Igår 11/3
Red jag o snuffsa ut, själva.. hon e cool lugn nu när jag rider ut ensam. Vi skritta,trava o galoppera. Snön låg som ett snötäcke över marken. Och solen lös på så det glittrade, vädret var underbart. Och Nisse o jag var glada som bara den =) Hon jobbade i form i alla gångarter o kändes lydig o bra, stolt över bebis. Underbar daag!
Sen idag :( 12/3'
Kom te stallet men ville rida på en gång. Tänkte rida i ridhuset.
Tog in henne o började borsta. Kom till sadelgjordsläget. Och hittade 2
knölar. *paanik* En på vardera sida. Alla i hela stallet kände försiktigt o sa sitt o så. Hon hade ont i knölarna o ömmade.
Var pigg för övrigt. Ingen feber.
Men nisse o jag tog en liten promenad.
Sen kom min tränare till stallet o titta. Och kom på att hon haft sin sadelgjord på nisse när hon hoppat henne. Och att 2 andra hästar visat reaktion på samma symptom. Men dom trott att dom ätit ngt i hagen. Men att hon haft den sadelgjorden även på dom. O med tanke på Nisse reaktion fick vi det bekräftat.
Alltså är sadelgjorden tvättad/behandlad med ngt som gjort att dom fått allergi mot den. Man lär sig ngt nytt varje dag om hästar! sant faktist! Hemsk dag har oroat mey som vanligt. Bara stått o gosat me henne i boxen på kvällen *älska* Ska ut imorgon bitti igen o se.
Tack för att ni orkade lyssna på mina bra dagar:D men..
även de dåliga :(
/Elin
/Elin
stackars er.. bara gnäller.
Men detta skrev jag inte för att andra skulle tycka synd om mey eller för att få uppmärksamhet.
ville bara skriva av mey lite..
/Elin

Det är skönt att få skriva av sig ibland. Förstår dig så väl.
Och jag tycker inte att du gnäller.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja precis, man behöver få göra det ibland! ( fråga stackars Kiara, jag frågar henne om allt!)
Mvh Wanilj

#3 Tack 
Vart du generad? det borde vara jag som blev det då jag har så svårt att bestämma mig!

#5 Jag håller också på att leta hingst nu, det är inte lätt, men det står mellan en welsh eller en Knabstrupper hingst som inte betalat liselsen än. Just nu så väger Knabstrupper tyngst så jag ska ringa och fråga om dom tänkt betala, dom brukar göra det men sent. I annat fall kan jag ju själv betala de 500 kr som det kostar i den stora konkursen så är det inte så mycket.
Jag hade bestämt mig för en welsh men han gick inte in i Knabstrupper aveln och jag vill ju gärna få Knabstrupper föl i första hand
ja absolut! Det är rätt enkelt med araberna för de är godkända inom de flesta raser.. Kanske inte ardenner och shettis men det fär vi överleva
!
Vilken knab är du sugen på??