Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 2091 ggr
Courage.C
0

Vad ska jag välja för hingst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sådan beslutångest vad jag ska väla för hingt till mitt sto! Heartbeat står högt på kanske listan. Akribori är jag riktigt sugen på. ja ni hör en som inte kan bestämma sig. sätter in en bild på mitt sto.

Courage.C
0

Slänger in en bild på Heartbeat också.<Finns fler bilder på hastak.se

Anna
0

Vad är ditt sto för ras? :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Courage.C
0

Hon är fullblod 8 år gammal

mazze
0

Jag vet inte så mkt om Heartbeat men av det jag har sett så gillar jag honom skarpt.

MiaMaria
0

Vad ska du ha avkomman till? Är de dom två du står o väljer mellan eller finns de fler alternativ?

wewwa
0

Jag tror att jag håller med #4. : P
Men båda är ju jättefina. Tyvärr är jag jättekass på hingstar…

linasvovvar
0

vad vill du ha fölet till, vill du avla på galopp stam el inte ?

Jag är förälskad i en svart fullblodshingst, som jag hade betäckt med if jag hade haft fullblod !!!

Courage.C
0

Första gången jag såg heartbeat så föll jag direkt. han ser stark,hållbar och spännstig ut. Rätt byggd. Han har däremot rätt skrarp i sitt huvud. Hans far heartbreaker är en riktig tuffing. Däremot så är ju akribori fin att titta på och ger lugna och fina avkommor. Vackra huvuden har dom oftast.  Jag vill ju ha en häst som jag kan både hoppa dressyra och rida ut i skogen med=) En vanlig häst.

MiaMaria
0

Hur stor är stoet? Har hon några exteriöra avvikelser, stora som små? Hur stor vill du avkomman ska bli? osv… =)

Courage.C
0

#9 Stoet är 157 cm så jag får inte välja för liten hingst. Jag köpte henne i höstas och har forskat om henne nu och fått veta att hon vart en problemhäst. Inte haft det så lätt här i livet. Pga av hennes dåliga erfarenheter har jag svårt att säga hur hon är i temprament. Det jag märkt är att hon är smart och snabbtänkt. Världens gosigaste häst. Har verkligen jobbat massor med henne sen jag köpte henne. Hon verkar bli en trevlig häst. Förut har hon bara gått som avelsto och hon var dräktig med Quite easy när jag köpte henne. Tyvärr så kastade hon tvillingar två mån innan hon skulle föla. Nu jobbar jag med henne varje dag. Har verkligen fått henne att lita på mig. Vill att hon ska må bra och stanna här livet ut. Så ung och vart med om så mycket. Det enda dåliga med henne är hennes hovar och lite låst i sina rörelser men det verkar släppa lite nu när jag rider in henne.

AliceL
0

Jag är lite käär i akribori, har ett halvblod efter honom på två år, som jag inte har hemma än tyvärr. hon är väldigt fin, bra i huvet och rör sig väldigt trevligt. har inte sett ngn akribori-avkomma jag inte tkt om ;) sen beror det ju massa på sto och hantering åxå!

[louise80]
0

min favorit e ju chichago Z, just för hans trevliga temprament och elastisitet  i kroppen, rör sig bra och hoppar med bra teknink

Snuttan2
0

Om det är just mellan Akribori & Heartbeat skulle jag personligen välja Heartbeat.. Jag tycker personligen om Akribori, men upplever det som om jag kommer ihåg statestiken rätt, att han lämnat lite få avkommor med diplom, placeringar osv för antalet avkommor. Han får på tok för många ston för vad han värkar ge enligt mig…
Och att han övht släpptes ifrån tyskland till sverige tyder ju på att han inte riktigt höll måtten där, man säljer inte en hingst som är värdefull och visat sig bra i avel… Men det beror ju även på hur pass prestations intresserad du är, ska du visa för diplom, tävla ngt alls, ska du det inte så spelar det väll mindre stor roll…

kemikal
0

Stoet bör nog ha riktigt bra ben för Chicago Z. Heartbeat känner jag inte till, men Akribori har jag träffat ett par efter. De är trevliga, den ena är lugn men självsäker, den andra har aningen mer nerv men är tuff och framåt. Temperamenten på dem motsvarar väldigt mycket mammornas temperament. Lägger in en bild på ena Akriboriavkomman och hennes mamma. Han är väl rekommenderad som typförbättrare, och det tycker jag nog man kan hålla med om.
Eftersom du inte verkar ha känt stoet så länge, och inte sett hennes tidigare avkommor tycker jag att det är bra om du tar en äldre, dokumenterad hingst.

Courage.C
0

Ja hörreni allihoppa. Det är inte lätt det här. Men jag har ju till nästa vår på mig att bestämma. Då kanske jag hinner träffa några hingstar. Jag bor ju i strömsholm och det brukar ju komma hit en gång om året.

AliceL
0

mitt halvblod, e akribori, tidigt i våras som tvååring :)

Courage.C
0

#16 den ser väldigt trevlig ut.=)

LinneaG
0

min blivande foder häst är dräktig med en flyinge hingst, kommer tyvärr inte ihop vilken det va =)

MiaMaria
0

Akribori är som någon redan sagt en bra typ-häst, han ger avkommor med en bra exteriör överlag, men jag är personligen inte så förtjust i honom. Heartbeat gillar jag inte heller något vidare, vet itne vad de är som jag stör mig på hos honom, men något är de. En hingst jag tycker om är Majim G, men han lämnar avkommor med stoets storlek så de är nog inte aktuellt för dig. Okeanos är en annan hingst som ligger mig varmt om hjärtat. Han har ju samma stam som Briar men är sååå mkt vackrare o rör sig bättre i mina ögon. Samt Jaguar Mail, men han har ju väldigt mkt fullblod i sig, så de beror ju på hur mkt fullblod du vill ha. Ska fundera lite mer så återkommer jag, sitter på jobbet nu så jag har lite svårt o koncentrera mig, får springa fram o tillbaka

MiaMaria
0

Akribori är som någon redan sagt en bra typ-häst, han ger avkommor med en bra exteriör överlag, men jag är personligen inte så förtjust i honom. Heartbeat gillar jag inte heller något vidare, vet itne vad de är som jag stör mig på hos honom, men något är de. En hingst jag tycker om är Majim G, men han lämnar avkommor med stoets storlek så de är nog inte aktuellt för dig. Okeanos är en annan hingst som ligger mig varmt om hjärtat. Han har ju samma stam som Briar men är sååå mkt vackrare o rör sig bättre i mina ögon. Samt Jaguar Mail, men han har ju väldigt mkt fullblod i sig, så de beror ju på hur mkt fullblod du vill ha. Ska fundera lite mer så återkommer jag, sitter på jobbet nu så jag har lite svårt o koncentrera mig, får springa fram o tillbaka