hjälp med Smeknamn
Jag är en sån som tycker att smeknamnet inte ska "kommas på och bestämas" utan det får liksom falla sig naturligt att man kallar hästen något speciellt. Rosie, Rosen, Rosa är väl sånt som känns mest naturligt, men du kan ju kalla henne precis vad du vill. Jag red en häst som jag oftast kallade Skitkorven, fast det inte alls hade med hans namn att göra utan mest hur jag tyckte han betedde sig.
Jag håller med #1 här, smeknamnet behöver ju inte alls ha med det riktiga namnet att göra. Min medryttarhäst heter Espe Pil (uttalas S-P <--) , och det är ju asjobbigt att säga, så han kallas, bland annat, Älskling, Älsklingsvännen, (Lilla) Gubben (oftast i 'men lilla gubben då…'-sammanhang), Lilla Vännen, Gullunge, Snygging…
Men när jag pratar om honom så pratar jag om mitt Hjärtegull! <3
Håller helt klart med er man ska i alla fall ta något ut namnet min heter Gepards men jag tog bort s et eftersom det var jobbigt att utala med s . Men ge ett helt nytt namn är dumt tycker jag . Det va en häst som kallades littel read shadow(stavning) kallades något helt annat typ knutt
Kanske trollet, Bullen, Kiwi eller Sotis! ;DD tycker sotis passar bäst !! :)) Fiiinn heeeest !!! ;D

Hade nyss samma "dilemma" som dig..
Köpte en häst för några veckor sen som heter Dream Bourbon, vilket det såklart inte går att säga hela tiden :P Numera kallas han för Bon :) = God på franska, och det är han verkligen ! Genomgod häst :)
min heter a dream ahead, kallas drömmen ^^ men brukar alltid välja nått som faller mig in och hästen lyssnar på
Rosen hade jag kanske kallat henne för :-) Min häst heter the mate men han kallas pussen eller pussegullan, så precis som någon skrev ovan, det ska falla naturligt :p
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus

Mitt russ heter Aurora men kallas för Semlan :P Sen på det när man känner sig extra plutti nuttig så kan det bli Semel pemel :P
Carpe diem!