Tycker ni om..
..Glitter på hästar? Jag tycker det är emot deras naturliga…
http://www.frtab.se/Shop/Application/Article/ArtPreviewPage.php?Id=352
Ska vi börja prata om vad som är naturligt och inte för hästar så är det ganska mycket man inte "får" tycka om. Har faktiskt aldrig sett det användas, så jag vet inte…
Jag menar nu glitter. Inte allt i världen, då kommer vi väl till sist till sadlen, intesant? :P Men det finns ju hovglitet roch sånt.. vad tycker ni om det?

det är ju inget man precis har för en runda i skogen. men ibland kan det väl passa in. tex cirkus;P
nja, hellre glitter än löshår i sånnafall i tävlings-sammanhang. Men det är inget jag använder iallafall
Inte jag heller..

En kul grej om man ska spexa lite tycker jag!

Jag tror att en del yngre hästägare tycker det är coolt att få göra sin häst "fin", och varför inte? hästen lider ju inte av det.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#7 håller me
En tjej här brukade spraya sin vita arabs hovar i guld…

#9 fniss

#9# Med vad?
med guld ? jag vet inte vad det var för spray, nån guldspray iaf. dom hade alla möjliga roliga färger ibland.
hon red även honom genom stan när hon tog studenten, alla andra åkte bil eller traktor, hon red arab, i högklackat.
fy attans vad fin han var då. jag menar, det var ju jag och en till som gjorde iordning honom ;)

Vid nån tillställning är det väl ok. Annars känns det fjolligt :)
Säger som #13. ;) För fotografering och sådana saker kan jag tänka mig att använda det, inte annars, känns lite löjligt. *fotofreak*
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Håller med #13 och #14.
jag vet nog fler modeprylar som är mer störande för hästen enn glitter, även om jag aldrig skulle använda det själv då :)
Om man läser historie va det mode att köra hästar med innspenningstyglar som lyfte hästen huvud högt och bakåt så dom gick i en särskilt positur. Vi får va lyckliga att sådan inte är mode numera. Nej, glitter eller färg-kräme och sådan som färger hästen men inte stör den annars ser jag på som ofarligt fjant själv :) Det viktiga är att hästen inte mår dårligt, och hvilken häst har mått dårlig om nån pysslar om dom länge och gnider dom inn med glitter innan ridturen? :) eller sprejat hovarna med färg? :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Bubbel, fan va skoj :D Fast risken finns väl att man åker dit för tygelfylla 
#13 och 14 - Tycker också det är fint på kort tillexempel.. Då gör man det ju alltid lite finare ;)

#17 Haha! det skulle se ut ;)
ja du slo, hehe finns kanske risk för vissa. ;)
men det var fint, han var dock lite stressad av alla saker omkring, men jag tycker hon hade bra koll på honom ändå. det är ju rätt mycket ståhej runt en student…
Hehe… Jag kommer ihåg att vi hämtade min syster med shettisdragen vagn när hon slutade nian, tror jag det var… Mycket uppskattat av alla :P
naaw, så sött ! :D

#12 vill se foton på detta studentekipage =)
Jag har aldrig använt det, men det är säkert jättefint till ngn uppvisning eller liknande, men jag rider mest i skogen o då behövs det inte direkt… : )
jag har inga foton, och det är…hm. 4 år sen så det är inte nytt.

va synd =(

säger som #13 och #14 jag me… gillar inte när man spökar ut hästen annars. Tycker de ska få vara så naturliga de kan..
Sånt som de brukar ha på islänningarna på Globen Horseshow? ;) I såna sammanhang är det väl lite kul kanske, annars ser inte jag nån anledning.. Men så länge inte hästen tar skada är det väl upp till var och en? :P
#17 Vet ingen som har gjort det än, och då känner jag folk som brukar rida iväg, stanna och dricka mümmelman och sen rida hem…
Fast då är de väl inte på vägarna kanske. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst