(S) Hästböcker, hästtidningar
Har en fruktansvärd massa hästböcker och hästtidningar som jag gärna säljer eftersom jag har insett att jag själv aldrig kommer att läsa dem igen och att det känns väldigt onödigt att spara på allt… De är i väldigt varierande skick på grund av att jag har köpt mycket begagnat själv.
Av böckerna så är merparten från Pollux och många i olika serier. Bland annat så har jag MÅNGA böcker i Fullblodsserien som jag samlade lite halvseriöst på, de senaste från ca. 2005-2006 tror jag och de tidigaste är de första. Många andra serier finns också, t.ex. Hästarnas Ängel, Diabolo, Saddle Island, Half Moon Ranch. Merparten av böckerna är i bra skick. Några Wendy-böcker finns också. Hör av er om ni söker något speciellt. Jag har ingen komplett lista, men kan kolla om jag har någon speciell bok.
De tidningar jag har är väldigt blandade. Min Häst har jag, i princip kompletta sorterade årgångar från 2002-2006 och en hel del nummer från 2007. Vissa av de senare numren är inte ens lästa och i mycket bra skick. De äldre numren är i sämre skick. Jag har också många blandade nummer från 1990-talet och en del från 1980-talet. Som sagt, hör av er om ni söker något speciellt. Wendy, Penny, Polluxposten mf hästtidningar har jag också många nummer av. Varierande skick på allt. Vissa har posters och sådant kvar.
Hör av er om något är av intresse!
Mvh Elin
Har du något av Logan Forster?
Jag är relativt intresserad av dina Min Häst tidningar om du har några kvar från 80-90 talet!
Har en hel samling från deras första tidning som kom ut till ca 1982… så slutade jag samla och började år 2004 igen!
Bacon, svaret är bacon.
#1 Jag tror tyvärr inte att jag har något. Jag ska dubbelkolla, men tror som sagt inte det.
#2 Jag har en hel del blandade nummer från 90-talet och några från 80-talet. Vill du att jag ska kolla upp vilka nummer jag har?
Ja gärna!! :)
Bacon, svaret är bacon.
Ursäkta att jag inte har svarat. Jag jobbar just nu med ett examensarbete i en kurs jag läser på högskolan, så jag har därför inte haft tid att titta igenom tidningarna. Imorgon åker jag till Göteborg, men jag ska kolla upp det så fort jag kommer hem efter helgen!
Sådär, nu har jag äntligen lyckats kolla upp vilka nummer jag har! Ursäkta för att det tog tid…
Jag har:
1978
Nr 10 - Ingen poster - tyvärr ganska dåligt skick, lite klippt i
PRESENTALBUM 1978 - Almanackan kvar - bra skick
1980
Nr 10 - Ingen poster - ganska bra skick men rel dålig utsida
Nr 19 - Ingen poster men 3 av 4 julkort kvar - ganska bra skick PRESENTALBUM 1980 - Almanackan kvar - ganska bra skick
1990
Nr 22 - Ingen poster - bra skick
1991
Nr 1 - Poster med finalhästarna i årets häst - ganska bra skick
1992
Nr 8 - Ingen poster - bra skick
Nr 12 - Ingen poster - bra skick
Nr 21 - Ingen poster - utsidan i dåligt skick, annars bra
1993
Nr 12 - Ingen poster - bra skick
Nr 22 - Ingen poster - bra skick
Nr 23 - Ingen poster - halvbra skick
1996
Nr 16 - Ingen poster - dåligt skick
1997
Nr 4 - Ingen poster - ganska bra skick
Nr 5 - Ingen poster - ganska bra skick
Nr 8 - Ingen poster - ganska bra skick
Nr 14 - Poster lös i tidningen - ganska dåligt skick
Nr 19 - Ingen poster - utsidan i dåligt skick
Nr 21 - Ingen poster - bra skick
Nr 22 - Ingen poster - ganska dåligt skick
Nr 24 - Ingen poster - bra skick
Nr 25 - Ingen poster - ganska bra skick
1998
Nr 9 - Ingen poster - ganska bra skick
Nr 15 - Poster - bra skick
Nr 18 - Poster (schema) - Ganska bra skick
1999
Nr 3 - Ingen poster - Utsidan dåligt skick
Nr 6 - Ingen poster - ganska bra skick
Nr 15 - Poster - ganska bra skick
Nr 21 - Poster - bra skick
Nr 23 - Ingen poster - ganska bra skick
Nr 27 - Poster - ganska bra skick
2000
Nr 11 - Ingen poster - ganska bra skick
ÅRGÅNG 2002
Nummer 2, 12 och 24 saknas
Samtliga är utan posters.
Nummer 22 är utan framsida.
Varierande skick på resten.
ÅRGÅNG 2003
Komplett, alla nummer finns.
De flesta, kanske alla, utan posters.
Flertalet i bra skick.
PRESENTALBUM 2003 finns också, bra skick, utan poster.
ÅRGÅNG 2004
Komplett
Inga posters
De flesta i bra skick, vissa sämre.
ÅRGÅNG 2005
Komplett
Vissa med posters
De flesta i bra skick
ÅRGÅNG 2006
Komplett
Vissa med posters
De flesta i bra skick
ÅRGÅNG 2007
Komplett
De flesta som ska ha posters har det
Bra skick, knappt lästa men hanterade/flyttade därav inte i toppskick
2008
Nr 1, 2, 3, 4-5 och 9
Bra skick
De flesta har posters
Knappt lästa, men dock hanterade/flyttade därav inte i toppskick
Något som verkar intressant?
Har också Wendy/Penny-tidningar men då det inte verkar finnas intresse för dessa (?) har jag inte kollat numren på dem.
Hallå! Vad har du för half moon ranch böcker och sen vilka wendy böcker har du, har du någon prisidé? :)
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3