Hur ska jag göra?
Vet inte hur jag ska göra riktigt. Handlar som vanligt om sälja eller inte sälja… :)
Mirre är verkligen en toppen häst, den hästen som verkligen passar mig perfekt. Men nu bestämde jag ju mig för att sälja, dels pga tid- och pengabrist och många andra saker. Har fått några svar via mejl, men inget jätte seriöst. Kanske kommer en i veckan och kollar.
Samtidigt känner jag att jag vill ha kvar henne nu, har ju hittat en jättebra medryttare, och allt verkar lösa sig… Men känner ändå att jag inte riktigt kan ha kvar henne…
Idag ringde en tjej till min mamma och undrade om vi ville ha tillbaka Viktor, en shettis som vi hade på foder förut. Jag har funderat väldigt mkt på att skaffa en shettis och köra med, dom är ju lite billigare i stallhyra än en stor häst också… Jag vill verkligen ha Viktor, men då måste jag sälja Mirre först, och det vet jag ju inte när det blir…
Åhh, vet inte vad jag vill ha ut av den här tråden egentligen, allt är så svårt nu.. Skulle helst vilja ha kvar Mirre och ha Viktor, men det är nog ganska omöjligt… Särskilt när jag börjar gymnasiet i höst…
Är så rädd att jag kommer ångra mig sen, om jag säljer Mirre, men tkr smatidigt inte att det är rättvist mot henne iom att jag inte kan ge henne allt hon behöver, med träning och så…
så vad ska jag göra?…
Har du inte möjlighet att ge ut Mirre på foder då?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 satte ut annons på det förut men ingen som nappade..
Och om jag lämnar ut henne på foder är hon tvungen att va ute i 3 år :S det är ju frågan om ngn vill ha en häst så länge och sen lämna tillbaks henne, man fäster ju sig väldigt snabbt vid hästar…

#2 varför så länge som 3år?

#3 börjar ju gymnsaiet, kommer bo på internat och då kommer jag inte ha tid att rida, vill verkligen satsa på skolan nu…
Om jag tar shettisen kan den va kvar hemma…

men då kanske det är lika bra att sälja henne ändå om du ändå inte kommer ha tid att rida ordentligt på 3år?…

#5 jo känner så också… det är ju den största anledningen till vfr jag säljer henne. Men samtidigt vet jag att även hon kan va kvar hemma, och isf min medryttare rider på veckorna…
Men just nu är det så mkt som snurrar i huvudet så jag vet inte vad jag vill lr vad som blir bäst…

Gör inget förhastat bara!.. tänk igenom det noga.. bara du vet vad som är det bästa :)