Du med häst på lösdrift - hur ofta är du där?
Nyfiken på detta då jag märkt att i "min" lösdrift lyser hästägarna med sin frånvaro hittills. Det är helackordering så ägarna måste ju inte vara där dagligen, men det vore intressant att höra hur ni gör? 
När jag hade hästarna på lösdrift inhyrd i ett stall ca 7km från mitt hem så var jag där nästan varje dag.
När det, första året, bara var jag som hade häst i "min hage" så var jag där varje dag, oavsett om jag var sjuk eller vad som så var jag där. Stallägarna erbjöd sig att dom kunde hjälpa mig med fodring och ge vatten och så men jag litade aldrig helt på dom så jag var alltid där själv minst en gång om dagen. När jag reste bort så fick min pappa åka dit och titta till hästarna och ge dom foder och vatten.
Sen kom min kompis dit med sin häst och då kunde jag slappna av lite. Var jag sjuk så behövde jag inte åka dit. Efter ett tag så blev jag lite slapp och vi delade ganska mkt på tiden. Dom dagar vi inte red så delade vi på att åka dit. Var nog där då ca 3-5 dagar i veckan. Kändes efter ett tag väldigt hämskt att inte själv ta ansvar för minda egna hästar och jag mådde inte så bra av det i längden, men jag blev liksom övertalad att jag inte behövde åka dit och är man trött är det skönt att slippa just för stunden.
Nu har jag flyttat och har bara mina hästar på gården och jag sköter dom morgon middag kväll helt själv. Känns jätteksönt även om det ibland är mkt jobb och tid så är det ändå skönt att utföra sysslorna själv. Ibland tar jag hjälp av min sambo om jag tex är sjuk eller trött, men då brukar vi göra det tillsammans så jag ändå får träffa dom och se till dom.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Har min Hind på lösdrift tre mil från där jag bor. Jag betalar 1650;-/ månad för att hon ska få foder ,vatten och tillsyn. Åker till stallet 3-6ggr/vecka beroende på väder, mitt arbete och vad jag ska göra med min pålla.