vad ska jag göra
hur ska jag göra med arne.han kan inte stå själv inne i stallet.skulle gå ut med davidia idag en sväng men han höll på att riva allt .helt tokig och hoppade runt i boxen och försökte trycka ut väggen och boxdörren.han måste väl lära sig nångång???
putt…
svårt. kan du inte prova att bara gå ut i 5 min åt gången och se om det hjälper ? så han sakta vänjer sig ?

Reddie gillar inte heller att vara ensam, men han står mest och ropar efter vännerna
jo det gjorde jag häromdagen men då hörde jag hur han sprang runt då är det ju lugnt men så som det var idag så kan man fundera om han springer genom väggen till slut…..
sådär var Wambezi när jag köpte honom.
jag fick börja med att ta in honom själv från hagen i småstunder och bara ge godis i stallgången och sen gå ut igen.
efter ett tag tog jag in honom i boxen och gav honom godis och sen fick han gå ut igen…
sen höll jag på såhär ett tag och ökade succesivt och såg till att han var hungrig så att han åt inne.
Det var lättare att HAN lämnade kompisarna än att han blev LÄMNAD i början.
det tog tid, men det gick! 

Kan inte hästen vara i hagen när du rider då?
hahaha nix det går inte.då smiter han direkt.tänkte jag skulle skaffat en shettis och haft som sällskap men sambon ville inte det….för då hade han ju inte behövt att vara själv under den tiden..
#14 då är det bara att träna och träna som gäller…

Hur smiter han då? Drar han genom staketet?
ja det gör han om han är ute själv och om man går iväg men hans kompis.och sen så har jag inget aggregat just nu för mitt är trasigt så det är ju mycket säkrare att ha honom inne.förr innan han blev sjuk kunde han vara själv inne men skrek bara.men sen nu när den inhyrda hästen har flyttat så vill han absolut inte vara själv där inne.ikväll räckte det bara att vi stog i dörröppningen så blev han vansinnig.
#17 men träna ett tag så kanske han vänjer sig att stå själv i stallet.
ja jag ska göra det,får jag se hur det går.
lycka till då!
det tar tid sånt där, men det lönar sig i längden 
tack så mycket!!!

En häst som är rädd för att stå själv i en box kan också bli ännu räddare. Det bästa är väl om någon kan stå hos hästen utanför boxen och prata medans du tar en tur med hästen. Högst 5 min. Öka sedan på tiden. Men jag vet, Gobban fick också panik av att stå själv inne.
Förra ägaren gjorde som du. Red i väg och lät honom stå själv i en box. Han hoppade också över tråden eller forcerade den om dom red iväg. Men dom stängde in honom då i boxen och han har blivit jätterädd pga det.
Han rullade med ögonen och sprang runt, runt. Han såg riktigt otäck ut i början. Han var ju t o m orolig när han skulle stå i gången och jag skulle rida honom. Vävde och gick fram och tillbaka tills repet sträcktes. Stod och tog upp hvudet och nickade upp och ner hela tiden. Han var verligen svår. Men efter mycket jobb så kan han stå själv utan problem nu. Men jag har haft honom i 7 år snart så det tar ju tid. Kommer inte riktigt ihåg när det gick över på honom. Men det gjorde väl det succesivt antar jag. *ler*
#22 ja, det är sant att de kan bli rädda. Då är det bättre att träna sakta men säkert som jag gjorde.
han har ju som sagt alltid blivit rädd att bli lämnad men han har ju stått själv förr.detta började när jag fick hit den inhyrde.och nu är ju hon borta.och jag kan ju inte skaffa enn till häst pga att han inte kan stå själv men jag ska träna sakta.

Så var Cola också men nu funkar det jättebra. Jag lät henne stå själv ca 5 minuter varje dag och ökade sedan succesivt. Funkade på henne.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
varför hoppar inläggen mellan #4 och #12 ??
är det nått bottaget?

japp jen där finns borttagna inlägg. du är uppmärksam! ;)
#27, ok.. jag är uppmärksam ibland 
28# de beroir på att hon tog bort alla mina inlegg, MOBBING!

#29# Det är inte mobbing. Det beror på hur man skriver här.

#29 du är medveten om varför dina inlägg togs bort, har du några frågor är du välkommen att kontakta mig via PM!
vår unghingst rev faktiskt väggen… men han fick tokryck redan när de andra var inne… vet faktiskt än dag inte vad som for i honom..
håller med om att korta stunder är bäst…