Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 1960 ggr
Spiritinthesky
0

Tävlingssugen!

Då ponnytiden nu är över för min del och stora hästen inte är redo för tävlingsstart så hade det varit jättekul att i alla fall se hur det går för er andra nu när tävlingssäsongen är i full gång!

Vad har ni för mål med året? I vilken gren? med vilken häst? Berätta allt och skicka med en bild så får jag drömma mig bort lite! :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

MidnightLight
0

Varför tävlar du inte ponnyn som storhäst eller unghäst? det får man ju göra när man är över 18 om det var det som var problemet :)

Jag är med i dressyr laget Div III med min fjording ska även försöka starta någon hopptävling med honom! Mål med min andra hästar är att hon ska gå och lasta helt så ska vi försöka starta en 90cm klass i år! Har tyvärr inte några bilder på den här datorn! men du kan gå in på min blogg om du vill där har jag bilder och information hur det går när jag tränar och tävlar!

www.Mnightlighta.blogg.se

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska tävla i körning, men verkar inte som att det blir några tävlingar förrän i augusti. Lite dåligt med tävlingsutbud här..

Blir dressyr- och precisionskörning, klassen blir LA.

Ska dock vara med på en klubbtävling i precision nu i maj iaf, alltid nåt i väntan på det riktiga tävlingarna. I samband med det blir det tävling i bruksridning också.

Eventuellt tävlar vi i brukskörning till hösten, beror på om jag kommer flytta eller inte.

Ska tävla med min kallblodstravare. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

mantovani
0

jag rider dressyr på min häst som jag delar med mamma. mitt mål är att få ett andra godkända kval till msv B. (innan sommaren) första starten i MSV C lyckades jag och även i den andra.

sen ska jag befästa bytena och debutera MSVB. innan Jul (höst terminen) ska jag debutera hoppning (lokal) och rida med godkänt resultat och ev. något kval inför Junior-SM dressyr nästa år.

Jag har ett 9årigt fuxsto som heter Heavenly seven men kallas Sjuan. mamma o jag köpte henne för snart 2 år sen. på våra två år tillsammans har jag gått från LB till MSV C o är kvalad till MSV B :) tillsammans satsar vi på Junior-SM dressyr nästa år. då jag inte hinner kvala till i år.

kunde inte bifoga bilder här o nu men kolla in min blogg så kan du se bilder.

nattstad.se/hästbrudarna

Spiritinthesky
0

#1 D-ponnyn ska säljas för att få tävla vidare, så han har haft lite vila nu under bärjanb av året för att vara i form till nästa ryttare :) C-ponnyn är en sån riktig gammal läromästare/speedhäst ocbh jag känner att jag inte får ut något alls av att hoppa avd b med henne. snygg blogg du hade :D

#2 Vad roligt med körning! och vilken charmig häst (:

#3 Åh  vad kul att det gått så bra :D lycka till i framtiden!

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[AnnaPannas]
0

Jag kommer tävla i hoppning med min ponny , Målet är nog lokal dettaåret och att hoppa 1m på bana , Har endats hoppat 1m en gång på etthinder …, Skulle vilja bli med i ponny laget på min ridklubb men det vet jag inte ennu får skaffa mig gröntkort och allt , Skulle vilja pröva hoppa terräng men vet ej vart man kan hitta teräng banor här i skåne/Kristianstad men,men

här kommer en fin bild sötnosen

norrbottens
0

Jag ska försöka komma ut på tävlingsbanorna med min delfoderhäst (som är en "pensionerad"-hopphäst på 19år), gör klat min gröntkort-kurs nästa helg, ca 3veckor efter det ska jag försöka komma ut på en första tävling. I hoppning vill jag klara av att hoppa 90cm felfritt och i dressyren vill jag klara av att rida LC (igentligen LB men kanske inte denna tävlingssäsong) på över 60%.

Det är målen för igår med "mitt" stora halvblod på 174. Själv är jag 170 :) Bifogar bild sen miniklubb hösten-11
Eller igentligen är målen att komma ut på en riktigt tävling, en lokal ;)

norrbottens
1

HAHAHAHA iår*

Neiah
0

Jag tävlar min farmor's häst Regina & några ridskolehästar ^^

Med Regina hade jag tänkt att starta 1m & LA i dressyr denna vår, men hade inte tänkt att stressa fram henne eftersom hon var så sjukt osäker i hoppningen förut. Vill inte försökra förtroende hon har fått för mej nu, dock så är det sista chansen denna vår då jag ska gå på Strömsholm till hösten :)

Har även några ridskolehästar som jag är super sugen att tävla på, Exxet & Mister är huvudfokusen just nu. Imorgon är det faktiskt dressyrtävling på Exxet, LB:1! Ända ''målet'' med honom är att få honom att ta ut stegen mer & vila på dom, Mister tänker jag starta någon klass i hoppningen när det är dags för det.

Regina (maskeradhoppning & jag var militär), Exxet & Mister c:

WornOut
0

Med mitt fullblod är tanken framförallt att gå ut och pröva på terrängen och förhoppningsvis starta några debutant i sommar/höst :D Kanske även någon lätt om allt går som det ska ;)
Förutom detta har jag som mål att vara uppe på LB (110) i hoppningen till hösten. Och dressyren är det bara att slipa som gäller!

Med min arab hoppas jag kunna komma ut på några distansritter i år.. Dock svårt utan någon säker groom/hinknisse :/ Lite svårt att åka på distans helt själv tyvärr. Men hoppas kunna rida några 50km :)
Sedan vore det även kul att komma ut på några westerntävlingar med honom i sommar! Men inget jag räknar med ;)

Med min travhäst ska vi fortsätta i montélicensutbildningen och rida några provlopp i sommar! Till hösten/vintern har jag förhoppningsvis fått min licens och då kan vi börja leta propositioner! :D

Spiritinthesky
0

vad roligt det var att läsa!

och #9, att du hinner med de olika disciplinerna!

Isa Aronsson

www.stallequino.se

WornOut
0

#10 Ja, jag förstår det knappt själv :P