Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 2343 ggr
Brunokanin
0

Bra komplett kraftfoder unghäst?

Jag vill ha tips om kraftfoder till växande 3 åring att komplettera högivan med!

Gronstedt
0

Beror ju på vad som saknas i grovfodret …

kaka1234567
0

ja de beror på foderanalysen men pavo har mängder av bra foder

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

HolyFuck
0

Jag har börjat fastna för Dodson & Horell, leisure mix! De har säkert andra bra foder också, men just det har jag börjat anvönda.

JonEwe
0

Mitt treåriga sto får mineraler, betfor pch groov. Hon är under inridning men vi jobbar inte så hårt med henne. Eftersom att hon inte varit med så mycket människor hos förra ägaren. Där stog hon bara i en hage med grus som underlag i två. Hemnes hovar var förstörda och slitna. Men nu trivs som en fluga i dynghögen. Ja, men när vi börjar arbeta lite mer med henne kommer vi imte byta foder bara öka i mängden.

JonEwe
0

I två år! Förlåt för vissa stavningsfel.

AnnaLundin
0

som flera andra varit inne på - det beror på vad grovfodret innehåller.

Har du ett bra hö så behövs inget annat tillskott än möjligen lite mineraler, en analys ger svaret på vad som behövs. Med ett riktigt proteinfattigt hö måste man ge proteinkoncentrat för att täcka behoven. Och allt däremellan…

Brunokanin
0

Nytt stall med ny ägare som köper in hö. Inte gjort ngn foderanalys. Så för att vara på den säkra sidan vill jag ge tillskott tills jag vet mera om kvalitén på grovfodret.

Fastnat lite för Hippo grow breed, verkar jämförbart med Kraft 125 fast till bättre pris.

AnnaLundin
0

Fast det går inte att jämföra hästfoder med t.ex hundmat, som är det enda som djuret äter.

DU kan komplettera med vilket tillskott du vill, men du kommer inte ha den blekaste aning om ifall din häst får sina behov täckta eller om mineralbalansen är bra.