Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 452 ggr
PimTheGreat
0

snabbt svar tack!

vad är det för mått som gäller på uteboxar för hästar på 157 cm resp 161 cm??  Skriv gärna alla mått som höjd, bredd m m så jag har alla info när jag kollar prisinfo….

Tacksam för hjälp!!

Peppe
0

det måste väl vara samma som för en vanlig box? kolla jordbruksverkets sida

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

PimTheGreat
0

#1 vad heter den sidan? kan det vara så enkelt som jordbruksverket.se??…;)

PimTheGreat
0

suck…gick in där med när jag öppnar upp sidor där inne så kommer jag inte längre….. någon som vill försöka och se om de hittar måtten? *hatar min data*

gejsa
0

Lorita brukar vara duktig på att ta fram sådana sidor. Var är du???

Sungria
0

Här hittade jag, har inte läst igenom helt men det verkar vara ungefär vad du letar efter:

http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=2131

davidia
0
PimTheGreat
0

tack alla….fick fram lite info nu. Tusen tack….*kramar*

DojoKelder
0

Lycka till nu Sofie och hoppas att det går vägen!

lisette
0

men sofie, det är ju svindyrt att köpa! har du inte en händig gubbe? elller pappa eller ngn annan som kan hjälpa dig att bygga?

davidia
0

blir mycket billigare att bygga en själv.

PimTheGreat
0

kanske blir billigare, men det går snabbare om företag gör det då min gubbe nu är gipsad om handen och armen. Han bröt båtbenet häromdagen. Detta är ett företag som gör uteboxar och litar på att det blir bättre om det nu blir jag får bygga överhuvudtaget. Min gubbe är inte händig heller och hans vänner vill jag hellre ha till att hjälpa till få ordning på huset. Sen har jag den spärren med att jag vill klara mina hästar så gott jag kan själv och att de ska inte ligga min gubbe till last mer än nödvändigt. Räknat med att en box kostar ca 3-4000kr, sen el och lampor kan kanske min gubbes farbror ordna med som e elektriker. har räknat med stort om ca 20 000kr. att få hem hästarna till det priset är värt de……

lisette
0

absolut!

har du ringt miljö idag?

PimTheGreat
0

ne får göra det nästa vecka…fullt ös här just nu…. Sen har det svarat en tjej som låter kanon för Fontane från Kristianstad så jag ska låtas kolla flera olika alternativ nu och ser vad som blir bäst i slutändan…tänkte försöka hinna med ringa miljö imorgon innan jag hämtar tjejen på tågstationen. Hon kommer och hälsar på honom imorgon. spännande… MEN vet inte hur det blir nu utan jag kollar olika alternativ, måste ändå tänka på hästarnas bästa med….inte mitt…

lisette
0

men halllå, ska du åka ner o titta hur hon har det i kristianstad? då MÅSTE du komma hit! bor 1,5 mil från kstad!!!!

gejsa
0

Vad bra lisette. Då kan ju du kolla hästen emellanåt ifall hon tar den. hehe

lisette
0

ja det tänkte jag inte ens på.. :D

pim, var bor hon i kristianstad? äsch pma mig!