otäck sörja...
bytte hage på mina killar idag igen. Var och köpte en mineralbalja innan idag och ställde ut i hagen. Jag trodde det skulle vara typ som mineraler men det var ju en enda brun seghård massa i en spann…
…såg inte alls aptitlig ut. Tycker verkligen hästar om det? Någon som har detta i sin sommarhage?
Hette Block/Pasture, 10kg spann…tror märket var Dodson och horrells eller va de heter…
Fontane fick oxå en svart flughuva idag….han fjollade sig ordentligt med den på…gillade den nog inte i början…hihi. Hade flugpannband innan då han inte e van att ha något framför ögonen….. men det gick bra tillslut…

vet iaf att dom brukar gilla slickmineralstenar.. men, fastnar inte massa insekter och sånt i det om det är sörjigt.? :/

är inte klibbigt…lät kanske så på min beskrivning…

Jag har alldrig provat just den men om du sätter ut den i hagen så ser du ju om dem gillar den =) Jag brukar köpa en som är i en balja men hästarna brukar bara sparka sönder den.Funderar på att skaffa ett bildäck så kanske dem inte har sönder den =)

#3 ja det blir ju svårare för de att sparka ut den då…
Jo förstår jag märker om de är i spannen, tänkte bara jag ville höra om andra haft spannen och om deras hästar gillat det….
dom flästa hästarna som jag sett ha sådant mineral block älskar dom blöt den pyttelite så blir den lite mjukate
dom verkar verkligen gilla att ha å slicka på, *skrattar högt*
i lördags ställde sig jango så att hon stog med rumpan mot väggen, sen började hon klia, samtidigt som hon stog där och vajjade sträckte hon på halsen så hon kom åt att slicka på saltstenen samtidigt, HAHAHA. ni anar inte hur kul det såg ut !

#6 hahah…
.
ja jösses det såg roligt ut, den stora rumpan med, haha, hon är för rolig tösen :)
#6 - Haha, vad gulligt ;)
Fotographer.