Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 999 ggr
Lulan
0

Körponny

Jaha då har man väl "bestämt" sig för att sälja då…:

Shettishingst född -99, fux stj. 106,5 (slutmätintyg) pass, vaccinerad, chippad.

e. Almnäs Origo ue: Måne

Högsta bedömda Shettishingsten i Sverige på bruksprovet, 4x10p.
Tävlad lätt klass i körning. Klar att starta msv klass. Mycket arbetsvillig och positiv häst som alltid vill göra sitt bästa. Bra gångarter, rör sig mer som en b-ponny med mycket bra takt och vägvinnande gång. Även körd i par och tandem.
Snäll att klippa, lasta och sko. Okomplicerad att hantera både hemma och borta, ytters lite hingstig. Kan gå tillsammans med andra hästar.

Om intresse finns så går det att köpa till en Tidaholmsrockard nr 202 och en Ideal Equesterian sele plus täcken, loksele, pisk (piskmakarens), benskydd m.m. Han säljes till tävlingsintresserad kusk som vill fortsätta tävla med honom.

Pris: 15 000
Lina Lundmark tel. 070 666 70 59

Uno4ever
0

Åhh.. Guud va sött…. Kan man inte hyra typ 2 veckor eller nått??
Kan man rida?

AliceL
0

sjukt snygg :D gillar shettisar, dom är underbara dom flesta :)

Lulan
0

#1 - nä han ska inte hyras ut, eventuell fodervärd i minst ett år bara.

#2 ja han är riktigt underbar, fantastiskt arbetsvillig och positiv ponny :)

DojoKelder
0

Jättesöt ponny!! Lycka till med försäljningen!!

elin
0

Jätte läcker!

/Elin

lakrisfian
0

sööööt

Uno4ever
0

#2 Okej, synd

Lulan
0

#4 Tyvärr är inte marknaden så stor för Shettisar, antingen vill folk bara ha dem som sällskap eller så vill de inte betala det de är värda..  Men jag hoppas på att den rätta snart dyker upp, som vill visa upp honom på tävlingsbanorna i många år frammåt!

Ove-D
0

Kanke annonsera i körklubbars medlemsblad?

DojoKelder
0

#8 Du hittar nog rätt köpare med tiden!! Det gäller bara att man inte tar första bästa!! Lycka till!

Lulan
0

#9 jag har annonserat på kuskbladet och på kuskringen.nu - det täcker nog en hel del hoppas jag..