upphakningar
Min häst har fått upphakningar i ena bakbenet efter en tids vila pga skada i det andra bakbenet. Han hade lite även innan men det är mer nu. Är det någon som vet vad man kan göra åt detta?

Beror på, är det andra benet friskt nu så hästen kan börja tränas? Om inte finns det inte så mycket att göra för tillfället. Om den kan börja träna så brukar det hjälpa att röra sig på ojämna underlag, över bommar, stock och sten.
Skynda långsamt så går det fortare.
Okej, som jag misstänkte då :-) han är frisk och jag har börjat träna men det tar ju ett litet tag, han hade knappt några muskler alls.
Okej, som jag misstänkte då :-) han är frisk och jag har börjat träna men det tar ju ett litet tag, han hade knappt några muskler alls.
Vad jag hört så är det viktigt att hålla igång, dvs inte konstigt att det blivit mer upphakningar nu när din häst vilat, men det borde lösa sig av sig självt när ni kommer igång igen :D
Min shettis kille har patellaupphakning. Veterinären gav honom bvitamin spruta och han får det i maten nu mer. Han promenerar ca 40-50 min om dagen vilket hjälper super bra :)
Har inte hakat sig på drygt en månad nu 
Har det problemet på min med när hon är igång, b vitaminer hjälper av någon anledning jätte bra!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Jag läste någonstans att b-vitaminer inte alls ska hjälpa. men det gör det alltså då?
skulle det kunna hjälpa med ett bot-skydd över knät?
Jag håller på och tränar men det är en fd travare som skolas om till ridhäst och vi har en del lydnad att jobba på innan han kommer kunna bli riktigt musklad. Men vi är ju ändå ute ganska mycket..

Hur gamla är era hästar med upphakningar?
Skynda långsamt så går det fortare.
Min kille är bara 5 :/
Veterinären rekomenderade iaf Bvitamin i sådana här fall. Det hjälper Frasse iaf :)
#8 Min är 14 år nu.
Kanske skulle testa b-vitamin iaf då. :)
#10 det tycker jag att du ska !
Hade jag varit dig hade jag hållt utkik om någon i stallet skulle ha ut veterinär. Passa på att beställ en spruta Bvitamin då. Det gör skillnad! ( även om det kanske inte hjälper din med upphakningen så lär han ju få mer glans i pälsen iaf ;) )
hmm.. det är ingen som ska ha ut nu men han ska ha sin vaccination snart. :)
tack för alla svaren!