Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 334 ggr
bubbelbubbel
0

snygg parkering !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi har en granne som förmodligen är rädd om lacken på sin nya bil.

så som han står på bilden, brukar han stå, dvs mitt i vägen.

till saken hör att det är förbjudet att parkera längs häcken, eftersom vägen ska vara fri för utryckningsfordon.

johan ringde precis polisen, haha.

MiaMaria
0

Rädd om lacken kanske men h*n akn ju inte vara rädd för att den ska bli påkörd ;-)

Emelie-G
0

Påminner om mina grannar, deras bil brukar stå på
busshållplatsen :p

reddie
0

ja, en del tror att de äger vägen… irriterande då man inte ens kan komma förbi.

bubbelbubbel
0

väldigt irriterande, man kommer förbi, men säg att ambulansen eller brandbilen måste hit, då finns det inte en chans.

Gentle
0

Ha ha det var bra att ni ringde polisen för så där kan man ju inte stå =)

[slo]
0

Hade jag behövt komma förbi där hade det nog blivit repor i hans bil Oskyldig

*Jonas har en stor och icke ömtålig bil* Hemlis

Murre_Uddiz
0

#6 hihihi xD

bubbelbubbel
0

polisen kom visserligen inte, för dom hade för mycket att göra, haha, johan skulle ringa sen igen sa dom, om han fortfarande står kvar. min käre karl är ju lite…elak ? haha, så han smider onda planer…..

Cilla89
0

Haha, men herregud.

CBA
0

Snacka om att ha tappat bilen mitt i vägen…jag skulle ha ringt parkeringsbolaget direkt!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

jag tror inte ens vi har något parkeringsbolag, vi är lantisar vettö ;) parkeringen tillhör ju oss, HSB, och dom stänger 4, sen gör dom nog inget åt det. men hade vi haft ett parkeringsbolag, då hade det varit en smart idé. :)

CBA
0

Ring HSB då.

jag bor oxå i en HSB lägenhet och vi hade en av de boende som lappade bilar förut men nu är ansvaret lagt på ett p-bolag

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

här är det kommunen som lappar tror jag.
längesen jag såg nån med böter, trots alla bilar som står där.

idag står han inte där, faktiskt, inte än iaf.
och HSB är stängt.

Lyrik
0

Synd att du bor i Uppsala. Där övervakar mina kolleger varje dag. Jobbar ju som sekretare på ett bevakningsföretag. Har både p-vakter och ordningsvakter i Uppsala, p-vakter i Täby, snart även i Knivsta.

bubbelbubbel
0

synd att jag inte bor i uppsala menar du ? ;)
ja, det hade nog varit bra om dom haft lite koll, ett tag lappade dom bilar jämt, men det har inte varit nånting nu…

[slo]
0

Hehe… Jag har parkerat på en betalparkering en gång, vad jag kommer ihåg… Gissa om det satt en böteslapp där när jag skulle ha bilen igen? Jajjemän :P

bubbelbubbel
0

böteslappar är inte roligt, man blir lixom lite…VA FAAA….

Ove-D
0

Jag vet en som på en utställning parkerade sin bil alldeles bakom en hästtransport (med hästar i). Det var precis så lämmen kunde tas ner, men de tärju tur att man har lugna hästar som kan gå av lemmen på sidan så den inte hamnade på deras bil…

bubbelbubbel
0

haha, hade ju varit rätt åt den bilens ägare om hästarna hade hoppat på bilen..:P

Ove-D
0

Rent juridiskt sett skulle det vara intressant att höra vad som gäller eftersom det var vid en tävling… Folk borde väl ha mer vett att inte ställa bilen bakom en transport då?

bubbelbubbel
0

ja man tycker ju det ! men det är inte många som har mycket vett i skallen i allmänhet…