Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1592 ggr
alexxandra_
0

Rasthagar längs e4 norr?

Ska flytta hem igen och ska köra upp min pålle från Örebro till Skellefteå och tänkte höra om någon har koll på om det finns några rasthagar vid rastplatser längst den sträckan? 
Då det kommer bli längre än 8 timmars resa måste han ju få ut och röra på sig och vore perfekt att släppa honom i en sån rasthage.

Hörde att det fanns lite söderut men har inte så stor koll hur det ser ut mot norr.

Tpfh

JonEwe
2

Asså det blir ganska svårt tror jag. För det är svårt att bara låna en hage för en kort stund. Då kan du ju lika gärna gå en liten promenad. För då får du också sträcka på benen.

alexxandra_
0

Ja det vet jag.. men jag hörde av min veterinär att söderut, i skånetrakten har de på vissa ställen vid rastplatser även rasthagar där man kan släppa hästarna ett tag om man reser långt så jag tänkte om det fenomenet även finns norrut.

Men det är klart, är ju mer hästverksamhet i södra sverige.

Aribigga
0

#1 Jag hade inte haft något emot att låna ut min hage en stund till en långväga resenär så jag kan inte varför det skulle vara svårt. Tyvärr så bor jag ju i skåne så det hjälper ju inte TS…

lurvponnyn.vimeddjur.se

Linnea
0

#2 Det har jag nog aldrig hört.. Var finns dom?

Skynda långsamt så går det fortare.

Peppe
0

tror inte det är någon omöjlighet att hitta något stall som kan tänka sig att låna ut en hage/paddock en stund!

Hos oss hade vi en häst en natt som var på väg till paralympics i dressyr Skrattande

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Linnea
0

Vi har haft hästar som var på väg från Holland till Finland. Dom lånade dock inga hagar, bara boxar..

Skynda långsamt så går det fortare.

alexxandra_
0

#4, jag har inte koll, bara att min veterinär berättade om det då hon körde upp en häst från skåne som hon köpt:)

Nej jag ska ta och kolla lite, man kanske kan få stanna till vid Bergsåker och rasta hästen i en timme eller så medans man äter mat. De har ju många hagar som inte används. 

Blir bra då det är hälften kvar ungefär:)

Naiz
0

Det finns ju bra grupper på FB där kanske du kan hitta någon som kan låna ut en hage :) Kolla runt lite på olika hästgrupper eller som vi har vi enköping och västerås - folk som söker/erbjuder tjänster :)

JustMySelf
0

Du kanske kan skriva och fråga i den här typen av grupper? Glad

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000500403372#!/groups/170398493007797/

alexxandra_
0

Ja, jag är ju med i några såna grupper, får kolla där:)