Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 7761 ggr
Zabbio
0

fjädring till baklämmen i hästtransport?

Någon som vet hur man fixar till detta problemet?

Min transport suger, jag orkar inte lyfta baklämmen. Tror inte det finns nån dämpare/fjädring alls. Eftersom jag för det mesta kör själv är det ett ganska stort problem, så stort att jag lärt min häst backa in genom fronturlastningen eftersom den luckan är mindre och därmed lättare…Oskyldig

Så naturligtvis är första tanken att byta ut/sätta ny dämpare där bak. Men vad heter de egentligen? Behövs det någon speciell modell eller går det att köpa nån universal-mojäng som kan skruvas/nitas fast?  Alltså en hel grej med hållare, fjäder osv som inte kopplas till något?

Jag vet inte alls hur det funkar men hjälp mig! Vad finns för alternativ, vad heter grejjen, var köper jag den, och om det krävs - hur kollar jag vilken som passar till just min transport?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

KKajsa
0

Det enklaste tror jag är att sätta dit en Gasfjäder Sitter sånna på de flesta släp & gör en stor skillnad Finns blandannat på biltema.

http://www.valeryd.se/gassprings/info_gf.asp?mchoise=gf_info

Zabbio
0

Måste man ringa för att få reda på vad de har och vad det kostar?

Pappa vill först byta drag/tryckfjädrar som tydligen satt  där (har jag inte sett innan). De som är där gör uppenbart ingen som helst nytta, men kanske det blir bättre med ett par nya.. kanske som är någon cm kortare också.

Eftersom det finns fäste för det  vill han prova det först.

KKajsa
0

Nej man måste bara veta vad man vill ha. På först sidan finns det så man kan skriva in reggnr, ibland har man ju tur… Annars kan man söka på storleken man vill ha.

Hoppas det räcker att byta ut drag/tryckfjädringen. Glad

Zabbio
1

ok.. får nog titta på det igen när hjärnan är med miog :3

Tack :)