HJÄLP!
Jo nu är det så att jag ska tävla med min medryttar ponny på söndag i dressyr , Man får varken ha spö eller sporrar eller martingall osv .. Men nu är det så att hon är jätte svår att få igång med bara skänklarna vad kan det beropå ?
Hon är lat, helt enkelt. Om jag var du skulle jag rida utan allt det där du sa (Martingal, benskydd, spö osv.) I morgon och se hur det gå!
Lycka till på söndag
#1 ja hon är ju lat .. :P helaveckan har jag tränat utan spö sporrar martingall benskydd osv så ja det får gå som det går ;)
tacktack :D
Hon behöver inte nödvändigtvis vara lat tycker jag, utan mer loj för hjälperna. Jag rider några sånna ponnys, som man nästan måste banka igång i början. Då rider jag väldigt mycket övergångar, för att få dom att reagera kvickare på skänkeln, och till slut behöver jag oftast bara lägga på den lite lätt för att få en önskad reaktion 
Hästarna har helt enkelt vänjt sig vid att inte behöva sätta igång så fort skänkeln läggs på, men då jag kräver det om och om och om igen, så fattar den att jag kräver det, och börjar lyssna och blir mer lyhörd. :)
Lycka till på söndag!
#3 Ja jag försöker göra mycket övergångar :) tack förtipset
Tacktack :D