Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 992 ggr
Milli
0

varmbodssto säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

varmblods travare, sto 6 år. 151 cm i mkh. Aldrig startad, och inte inkörd. Är inriden som 3 åring. Ej särskilt utbildad. Jobbas för att få henne att jobba i form. Hoppade 90 cm med ryttare, tyvärr lite hinderrädd, behöver alltså orädd och bestämd ryttare i hoppning. Känslig för hjälper. Lite tittig ibland.
Pris efter överenskommelse.

PM:a för mer intresse.

gejsa
0

Se där! Vore kanske något för byebye.

[Angel88]
0

vad ska dom ha för henne och vart bor dom som säljer henne??? följer utrustning med

Milli
0

#2 priset är efter överenskommelse, jag har inte bestämt ngt pris, mer om pris kan tas via pm. Jga bor i falköping. ja, viss utrustning följer med, träns, täcke ev. sadel.

reddie
0

Skulle tro att det är Millis vbl. Hon har pratat om att sälja

reddie
0

Ha, du hann visst före…

Milli
0

haha, jo precis ;)
Är så trött så ser nu att jag helt har missat att skriva att hon har struppip, inget som varken jag eller tidigare ägare har märkt av.

Milli
0

Puttar upp lite iaf ngn är intresserad :)

__iE
0

putt :)

Milli
0

Puttar upp lite
Hon kan ev. lämnas ut på foder en längre tid om det skulle vara intressant.

Maja
0

Oooooh.. Hon låter ju underbar!! :P Hihi.. Men tyvärr.. Jag har fullt upp med hästarna här och kanske, kanske ska få en häst på foder.. :)

Lycka till med att hitta någon!! :)

Milli
0

haha tack! hon är helt underbar också :) så det känns ju väldigt tråkigt att behöva sälja henne…
Har än så länge fått ett svar som verkade okej, utav fem, men sen va den inte intresserad… Hoppas ju att jag får sålt henne iaf… :)

gejsa
0

#11# Det är som vanligt då med andra ord. Har samma med Gejsa.

Milli
0

#12 a precis… funderar på att sätta ut en annons i ngn hästtidning. Fick många svar på min fjording när jag gjorde det, bara det att hon var såld när tidningen kom ut ;)
Tråkigt också när man får svar av människor som man undrar om dom övh har läst annonsen :S
Men hoppas det löser sig med Gejsa då, fjordingar brukar det väl va en del som vill ha annars… :)

gejsa
0

Jo, men det är mest unga som ringer och dom har inte ens pratat med föräldrarna. När jag ber dom ringa så ringer dom inte. Folk som vill ha den i lektionsridning fast hon är så speciell. Hon kan ju kasta sig och spela rädd. Ja, du kanske vet hur en del fjordingar kan vara? Just nu går hon inte att rida ut på själv knappt. Jag skulle ha en familj som skulle komma i morgon. Men dom ringde återbud i kväll eftersom hon inte kan hopptävlas. Herregud jag sa det direkt när dom ringde men var ändå intresserade sa dom. Ja,ja

Milli
0

ja sånt där är jobbigt, vfr höra av sig om man inte är intresserad egentligen? som säljare blir man ju bara sur…
Jo det där ang fjordingar känner jag igen, det var ju iom allt sånt där som jag sålde henne :)

gejsa
0

Ja, jag skriver nästan allt som behövs ändå mejlar folk och frågar om det som står. En del frågar vad ska jag betala måste jag betala mat och foder och stallplats. Då blir man trött.

Milli
0

#16 herregud, kan inte låta bli att skratta, om man frågar sånna saker så börjar man ju undra hur vissa är ;)

gejsa
0

#17# Ja, en del förstår ingenting verkar det som. Men det kanske inte är så lätt ibland. *ler*

Milli
0

puttar upp lite…:)

elin
0

Gejsa: Varför får inte gejsa tävla i hoppning?

/Elin

Fotographer
0

Putt

gejsa
0

#20# Därför att hon är för kraftig. Hon har inte den kroppen som hennes egen avkomma har. Hon är 13 år och har knappt hoppas. Inte släpper jag henne till en ung tjej som vill hoppa och tävla då. Hon ska inte få en massa skador på det året som jag har henne borta på foder. Då vill dom ju inte ens köpa henne efter 1 år och jag får tillbaka henne skadad och kan inte sälja henne. Hon är den gamla sortens fjording. Har skrivit det förut. Minns du inte det?

Sedan är hon väldigt tung för att hoppas överhuvudtaget. Har ju fått ett föl -99 och inte gått ner runt magen efter detta. Hon orkar helt enkelt inte hoppa några höga höjder.

gejsa
0

#20# Därför att hon är för kraftig. Hon har inte den kroppen som hennes egen avkomma har. Hon är 13 år och har knappt hoppas. Inte släpper jag henne till en ung tjej som vill hoppa och tävla då. Hon ska inte få en massa skador på det året som jag har henne borta på foder. Då vill dom ju inte ens köpa henne efter 1 år och jag får tillbaka henne skadad och kan inte sälja henne. Hon är den gamla sortens fjording. Har skrivit det förut. Minns du inte det?

Faxlin
0

Ohh, om jag vart bättre i ryggen igen gejsa. Då skulle jag vara så intresserad av din dam. Jag hatar att hoppa. Vill ha någon att rida ut med i skogen ihop med dottern. Okej, helst en häst jag kan köra med. då slipper jag vara ute och gå med hästen när jag är för dålig i ryggen för att ta mig upp i sadeln.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Men åsa då,,,,Gejsa går ju jättebra att köra. *ler*

Nåja, en familj var här i går och en kommer i morgon. Sedan får jag nog bestämma mig. Ska åka till resp stall och kolla först.

Sushifish
0

Vilken underbar häst! Synd att jag inte har råd med en egen häst. Ledsen

Faxlin
0

#25: Känns inget bra vet du vart jag finns :-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

#27# Hur långt har du hit Åsa?

Mandysan
0

Har du fått sålt henne än Milli? Är hon typ skogsmulla eller lite mera tävlingsaktig? =)

Rita-S
0

Jo undrar lite jag med.. tyvärr står jag snart innför flytt så jag vil inte ta till mig nån häst före jag är klar med det men.. *hästsugen igjne*

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DojoKelder
0

Hur har det gått med försäljningen?? Hoppas att du hittar ett bra hem åt henne!!

Faxlin
0

#28: haha, jag och geografi. Det är inte riktigt min starka sida. ;-)
Så svaret måste bli. Jag vet inte Generad

Audiatur et altera pars

Milli
0

Hon finns fortfarande kvar.
Var en familj och kollade igår… Men jag säger bara herregud…. :O
Det var två tjejer och en kille och allihop var livrädda… Fick leda runt dom… Så nej, till dom ska hon INTE åka iaf!
Ringde en i förra veckan också som ev. kommer och kollar nu i veckan :)
Får se hur det blir nu, för jag kommer nog aldrig riktigt hitta en ägare som jag tycker duger… Blev nästan gråtfärdig bara jag såg dom rida henne igår, och sen tanke på att inte ha kvar henne… Jag kommer ju aldrig hitta ngn häst som passar mig bättre…

#29 Hon har ju mest vart skogsmulle i sitt liv, och det trivs hon med. Men jag vet att om ngn verkligen satsar på henne så kan hon nog bli ngt i dressyr och hoppning. Så hon är väl både och :)

Mandysan
0

#33# Hur är hennes gångarter?

Milli
0

#34 jag är väldigt dålig på att säga om gångarter är bra lr om hästar rör sig bra och sånt, men kan ju iaf säga att jag tycker att alla hännes gångarter är relativt behagliga iaf, särskilt galoppen…

gejsa
0

Så där som du beskriver känner jag med ang gejsa. burr!

thilda-
0

Jag skulle vilja ha ett Varmblod.. men med inriktning Monte ;)