Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1458 ggr
MidnightLight
0

Bästa häst schampoo?

Vilket häst schampoo tycker ni är bäst?

kallander
1

Jag använder bara vanlig grönsåpa. Är hur bra som hellst :D

Bruhn
0

Prob schampo

Skunken
0

Hexocil

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Denna kommentar har tagits bort.
MidnightLight
0

Okej någon som vet något bra glans schampoo? Jag hade ett tidigar men det tog slut och har inte hittat något jag gillat lika bra än!

JenD
0

Cowboy Magics produkter är enligt mig oslagbara!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

bunnyheart
0

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

MidnightLight
0

#6 vart köper man det?

JenD
0

Finns här: http://www.mustang.dk/pleje/shampoo.html?p=2

Rekommenderar detta till skimlar, grymt bra!

Även Osters färg-schampoon är super.

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

mantovani
0

jag använder vanligt människoschampoo eller schapoon jag vinner.

[Unghästtjejen]
0

Glansspray= Ekol och Lincoln tycker jagGlad

Elshira
0

Yes diskmedel (den helt vanliga) till svans (och väldigt skitig man), samt vita strumpor och pissfläckar.

För att vara lite snällare mot hästens hud använder jag grönsåpa till övriga kroppen och det fungerar finfint. Tycker man inte om lukten (jag älskar den) så kan man ta en väldigt mild flytande tvål bara.

När jag dragit av hästen med skrapa sprayar jag på galopp pälsglans (canter coatshine). Fungerar lika bra på hästen som i mitt långa hår! Det är typ 3 eller fyra ingredienser i den, varav det ena vatten och det andra kisel. Inget konstigt alls. Det bli BLANKT!

Varnar även för att det blir halt, typ på golv innomhus, och i händerna om man får det där och sedan försöker hålla i lädertyglar t.ex… Går dock bort med vatten lätt =)

Efter att ha haft majoriteten skimmlar, därav några ston som pissar ner sin svans SVART och ändå fått rent till utställning med frågan om jag blekt min hästs svans så håller jag hår i att "simple is best".

Hästchampon har i regel bara en massa konstigheter i sig, och framför allt shampon till skimmlar kan det ibland stå "använd hanskar". Hur bra är det för hästen liksom… Och aloevera, diverse färgämnen och liknande behöver jag inte heller… Har hästen lätt för torr hus så använd bara vatten, eller tvätta (ja använd det som tvål) med ett balsam som man blandar lite olivolja i, eller köp något som är väldigt fuktgivande (fetare).

Hakuna matata!