Magic brush!?
Ni som har sånna vad tycker ni?
Ni som inte har sånna vad tror ni om dom och skulle ni vilja ha sånna?
Mvh/Ellen<3
Jag tycker dom är okej. Dock så tycker jag att tre styckna är för mycket, enligt mig så är alla lika hårda..
Min häst tycker den är jätte skön att borsta med och somnar nästan på direkten. Brukar alltid använda den först för att få bort lera och mjäll o.s.v .
Passade på att köpa dem på globen för 130 kr för tre styckna. Dock somsagt är tre för mycket och tror att fler skulle köpt om det endast var en! :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Jag har inte testat dem.. Men kollade på dem på Granngården och jag vet inte om det är något jag kommer köpa. Kändes som att alla 3 kändes likadana.
Så nja.. Jag hoppar nog dem! :P
nån som testat dom och sagt att dom var inte lika hårda, jag har sånna hemma och dom funkar på shettisen jättebra iaf.
Har dem i stallet o jag gillar dem de påminner om -70/-80 talets piggborstar i hårdheten. Men någon stor skillnad är det ju inte på dem. Fast vad gör det när de är rosa & lila 
Jag har fått höra att det inte är någon skillnad alls på dem, förutom fägen. Jag upplever samma sak.
Jag köpte tre stycken och la i tre olika ryktlådor. Jag är jättenöjd med dem, dock hade jag önskat att de var utformade så att man slapp gå i med fingertopparna i pälsen vid varje drag. Det sliter fort på mina handskar (men det kanske bara är jag som håller konstigt?). Hursomhelst, effektiva borstar både på gräsfläckar och lera. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Jag tycker de är kanonbra! 
Tar snabbt bort lera och är väldigt lätta att göra rent, bara att spola de med lite vatten.
Dock tycker jag det är lite onödigt med 3 borstar, hade räckt med en eller två, det är ju ingen skillnad på de, uton färgen då
Men jag är jätte nöjd med borstarna och kan rekomendera!
//Julia
Hur är de på damm och stöv? Tar de det bättre än vanliga borstar?
// Zabbio som tycker att piggborste, gummiskrubb och rotviska funkar bra till det mesta
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Men det är ju så de är tänkta, va?
De ska vara likadana (exakt likadana) det är bara det att man kanske vill slippa leran från benen att ha i ansiktet, eller båset/dammet från hårremmen på leran på benen, som jag har uppfattat det.
Jag skulle gärna ha, men har inte nu tyvärr.
Får se om jag kan skramla ihop tillräckligt med pengar för att dra iväg på hästaffär'n… ^^
Ser inte vad jag ska använda den till riktigt, har inget ouppfyllt behov. Tycker att det jag har fungerar utmärkt. Har en gummikarda dels en med piggar och dels en med räfflade ringar i. Tycker dom tar lera jättebra + att det masserar hästen endel så hästarna älskar när man går över med den kardan.
Medarbetare på westernridning.ifokus

jag använde dom på en av mia lerhögar igår och det var jättebra över föräntan en räcker men efterom jag har flera hästar så kan man ju borta fler hästar samtidigt eller var två (en på varje sida som borstar)
Kostar 79:- på CityGross denna vecka (bara idag söndag kvar) Men det är ett kalas pris tycker jag.

Jag tycker de är bra men hade räckt med en. Jag tycker de tar upp stöv och damm mycket bättre än en vanlig piggborste. De känns såpass bra att jag ibland skippar rykten och bara kör på magic brush och rotborste.
Tips: Om du har flera hästintresserade kompisar så kan du fråga om dem har lust att köpa Magic Brush så kan man få En var och man delar priset på tre. Det gjorde jag, väldigt praktiskt :)
Jag gjorde som #13: delade paket med kompis. Hon skulle ge bort den sista. Jag tycker bättre om MB än piggborste, tycker den känns lite smidigare och inte riktigt lika hård. Har använt både mot lera och fällning, funkar bra!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
jag blev ganska besviken över magic brush måste jag säga! förväntade mig bättre faktiskt!
Tycker de fungerar riktigt bra.
Tar bort lera och smuts väldigt bra och även super för hästar som fäller.
Sen så när den blir lite väl smutsig sköljer jag av den och fortsätter för de torkar även mycket snabbt.
Köpte mina på city gros för 79:- annars hade jag nog inte köpt dom.
Men som andra säger innan , en eller två hade räckt så försök hitta någon kompis som vill dela upp de med dig :)
Tycker ni dom är värda att köpa?

#17 Nej verkligen inte, fungera lika dant som en vanlig piggborste. Är mycket besviken på borstarna.
kissmekate.blogg.se
#17 De är bra fast det tråkiga är priset. De har samma mjuka plast som 70eller80-talets piggborstar. Mjuka, täta, följsamma och effektiva.

Jag föll för frestelsen och köpte dem. Tycker de är överreklamerade och kunde gott fortsatt med min piggborste:)
Gummignubber rules! Både för lera och fällning. MB är mest gulliga, de tillför inget i ryktlådan som inte piggborsten kan ge.

Glömde att tillägga att min häst är livrädd för borsten, han står och spänner sig när man använder den, så nej tack
kissmekate.blogg.se