Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 969 ggr
dranto
0

Säljes: Westernsadel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en äldre westernsadel att sälja. Enligt förra ägaren är det en handsydd sydamerikansk sadel. Lite lättare än en modern w-sadel.
Den är väldigt skön att rida i. Vet dock inte stl på den men troligtvis 16" och standard quarterbom.
Padden på bilden medföljer ej men en enklare repgjord medföljer.
Och en w-filt samt matchande brösta och även huvudlag och svanskappa finns till den.

Använd ca 50ggr hos oss och den köptes beg. för 7000:-

Pris: 4000:- + frakt eller bud. BVSA. Kan säljas på öppet köp i några dagar men då skickas den ej.

Vid intresse eller frågor. Skicka PM.

Mvh Rose-Marie

khristina
0

Ser jättefin ut o jag undrar var i vårt avlånga land du bor? Jag bor i Alingsås. Är på jakt efter en sådan sadel. Khristina

me_minie
0

Hm.. har du flera bilder? finns de någe märke på sadeln? som visar att den är av ett märke?

Är ute efter en wsadel,men ´vill inte ha tag i nå skit igen

dranto
0

#1 Jag bor i kopparberg (ligger 8 mil norr om Örebro).
Vid snabb affär kan jag bjuda på frakten.

#2 Ska fixa fler bilder. Tyvärr har jag inte hittat nåt märke på den. Men förra ägaren hade köpt den för 9000:- i nån affär (förmodligen beg. redan då). Hon hade använt den på en nsv/hbl korsn. och vi köpte den för 7000:-
Just pga av att den är "märkeslös" säljs den för endast 4000:-
Men det är ingen skitsadel. Så mkt vet jag iaf.

Den har legat bra på ett smäckert shiresto men var för liten för en kraftig kallblodstravare så det är skitsvårt och säga vilken häst den kan passa (som med alla andra sadlar).

jen
0

men de flesta sadlar brukar ha ett märke. Dock ej de billiga…

dranto
0

men de billiga sadlarna brukar inte vara sköna…:-)

Denna sadel är ju lite annorlunda än vanliga westernsadlar. Ska försöka ta mer bilder idag och sätta ut här.

Egentligen skulle man väl försöka få den värderad av nån sadelmakare men vet tyvärr ingen i närheten.

gejsa
0

Gå in i hästaffär som säljer sadlar då. Helst en westernaffär om du har någon i närheten. Det blir nog svårt att sälja en sadel utan märke annars.

dranto
0

Har ingen w-affär i närheten. Inte ens en hästaffär.

Allt går att sälja….men det kan ju ta sin tid. Och jag har inte bråttom…