Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 3338 ggr
Ebba-Ö
5

Hur mycket kostar det?

Finns säker hur många likadana trådar som helst men hittar ingen så gör en ny :)

Hur mycket kostar det för er att ha häst månaden?

Skriv gärna vart ni bor, om ni hyr stallplats osv.
Försöker nämligen få reda på ungefär hur mycket det kostar i månaden att ha häst :D

Lollysweet
0

Bor i stockholms området, har en c-ponny, som står uppstallad för mig kostar det ungefär 5500kr i månaden!

- Stallplats 3000kr

- Foder cirka 1000kr

- Hovslagare cirka 800kr

- Övriga tillägskostnader som nytt täcke ny sadelgjord… 500kr

- Torv 200-300kr

Men i stockholm eller där jag har min häst är det väldigt dyrt jämför med på landet.Men om man jämför med andra stallplatser i min kamun så är min ganska billig ändå för att dom flesta stallplatserna vid mitt område brukar kosta cirka 8000kr

[mammamian]
0

Häst hemma i eget stall, ute på landet i Västergötland. kostar ca 1200:- för enkel "driftskostnad" (mat, strö, vaccination, tandvård, veterinärvårdförsäkring och hovslagare). Utrustning, hagmaterial, tränare, ev. fler veterinärbesök etc. tillkommer.
Eftersom jag har eget stall tillkommer även kostnader för hästens ponnykompis på ca. 800:-/månad. Hon äter mindre och har inga skor, men i övrigt är kostnaderna samma.

Killen
0

Bor i sthlm.

Stallplats: 2200kr ( grovfoder, havre, betfor,mineraler, utsläpp, morgon, lunch och kvällsfodrin ingår).

Intag vardagar + insläppsfodring: 150 kr

Boxströ: 250 kr

Hovslagare: 500 kr (1000kr /7 vecka)

Försäkring: 500 kr

Detta är nödvändiga kostnader, sen tillkommer även vaccination, tandläkare, täckprov + ev avmaskning och nöjen som att rida för tränare, tävla , ny utrustning osv.

kissmekate.blogg.se