Måste bara skriva av mig....
Något sorligt har hänt…Usch är jätte ledsen..
I sommras fick min underbara blandras tik Roxxy valpar, 10 stycken friska pojkar och flickor. Valparna blev besiktade och såldes till nya bra hem, en valp behöll jag själv. Efter ca 3 månader blev min tik dålig, hon fick andnings problem och fällde nästan all päls, var hyper nervös och åt knappt..Fick råd från veterinär att ta bort henne och efter mycket tänkande och tårar så tog jag beslutet att låta henne somna in..
Jag behöll valpen och allt gick kanon bra tills jag fick ett långtids vikariat, jag jobbade nästan varje dag och var borta från valpen i många timmar..Kände att jag kan inte vara självisk och låta honom vara i lägenheten varje dag för att jag vill ha honom..Satte ut annons och en familj nappade direkt, de köpte honom på en gång och var sååå nöjda med honom. Jag fick kort på honom och brev, allting gick bra..Men jag kunde inte ta kontakt med dem, jag kände att det helt enkelt var för jobbigt..Jag grät massor över honom, han var ju "det sista" jag hade kvar efter min älskade tik..
För ca en månad sedan kände jag mig mogen, och skrev ett brev till dem och berättade att jag gärna kom och hälsade på..Fick inget svar tillbaka så jag tänkte att de kanske ha mycket att göra..
Idag fick jag ett mail där det stog något som gjorde att mitt hjärta brast…Belzebubb ( som valpen hette) är död!! Jag kan inte fatta det, han hade fått ont i benen och kunde inte ställa sig när han legat ner, var pigg och glad men hade jätte ont, han röntgades, man såg då att han hade fått fel på höftleden. De medicinerade honom och försökte så länge det gick, men han blev bara sämre..Och till slut fanns det inget att göra, så de hade motvilligt avlivat honom…Jag känner mig otroligt ledsen, då han betydde mycket för mig..Han var besikitgad, alla valparna var det och röntgad inga fel fanns..Stackars familjen..Är så ledsen just nu..
Men jag får se det så att han springer med sin mamma uppe i himlen nu och leker på oändligt stora gröna ängar…
Älskar er föralltid Belzebubb & Roxxy………..
Nej, vad hemskt :( hur gammal blev han?

Men fy vad sorgligt. Jag fick själv tårar i ögonen när jag läste detta…det är hemskt när djur man älskar sååå mkt försvinner från en. Många tröstkramar till dig…

Han blev bara 7 månader gammal…

oohj, så liten och söt..
stackarn..men som du säger, han springer nog runt och har det roligt i himlen med sin mamma nu…

vad är det för ras?

Men gud vad sorgligt och jobbigt för alla parter.
Tänkte bara på din tik som du fick ta bort. Tappa päls efter en förlossning är väldigt vanligt. Det blir någon sorts omställning i kroppen. Kan fattas b-vitaminer tror jag det var. Vår tik gjorde ju också det. Men sånt går ju över. Vad sa veterinären att det var för fel med tiken?
Har du hört hur det är med dom andra valparna?

Ja fy det var tråkigt..-Tror också att han har det underbart i hundhimlen..kanske leker ihop med min Frida..

Hejsan!
När jag tog över tiken, hon är en omplaceringshund så var hon misshandlad, super nervös och så, hade henne i ca 1 1/2 år innan jag tog valpar på henne, tiken var en rottweiler/schäfer blandning och pappan var en am.staff. Men det funkade inte riktigt efteråt, hon bev hyper stressad, kissade inne och fick andning problem, kunde helt plötsligt bara kippa efter andan. De sa att hon inte mådde bra av att vara så stressad, och att hjärtat skulle ta stryk…
Hade annons ute om fodervärd/ omplacering men de som svarade verkade så oseriösa och jag kände att jag inte visste vad som skulle kunna hända henne, inte många som skulle kuna klara av att få henne lugn..Så på rådgivan tog jag bort henne, kändes snällast för hennes del och så visste ju jag vart hon "hamnade"..Men jag måste säga att ibland så känner jag bara att jag saknar henne något fruktansvärt…Känns också som att jag har henne brevid mig ibland, vet ej om jag är snurrig men det känns så….
Så här såg Belze som "tonåring"

De andra valparna funkar det jätte bra med , inga fel på dom…

det är som med min hund hugin, hans bror har oxå problem med höfterna. de ska ta bort honom i slutet av månaden… *stortjuter*