Uteritt
Hur länge är ni ute när ni rider ut ?
hur länge är lagom att vara ute för bara en vanlig tur ?
Dom senaste gångerna har vi varit ute en timme, men jag ska snart försöka rida jango själv, och känner att en timme är rätt länge, då vi har rätt tråkiga ridvägar..sen är det lite tråkigt att rida själv.
Å andra sidan går hon så sakta, haha, så vi släpar alltid efter typ 100 meter…så egentligen rider vi ju själva.
Idag har jag träningsvärk i hela kroppen, knakar ju nästan när man gör nått, *skratt*

När vi rider ut brukar det bli på en timma och ibland 1½ timma. Beroende på var vi rider.
När jag och min kompis är ute brukar vi vara borta 1½-2 timmar. Idag blev det nog en 1½ timmes tur (kollade inte på klockan när vi red iväg, men borde ha varit någonstans runt tre-tiden och vi var hemma igen kvart över fem)
Vi red till bensinstationen och köpte glass idag bland annat :D
Finns ett 10-tal olika vackra ridvägar vid stallet. Den kortaste går bara i en slinga runt paddocken och tar väl ca 20min, den längsta tar ca 2-3 timmar. Rider jag på de som tar 1-2 timmar rider jag som vanligt dvs skrittar, travar, galopperar. Rider jag de som tar 2-3 timmar tar jag det lugnare och skrittar och travar mest.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
typ 1 timme eller mer ;)
en normal uteritt mitt i veckan är väl på 40-60 min och på helgerna upp till 2h.

vi har helt underbara ridvägar som vi delar med travhästar från åby, det är flera km vägar anpassade för sylkys, så dom är breda och harvas ga ofta :) dessutom har dom en slags spurtbana eller ngt, är väl några km lång och jättebred som vi får rida på. helt underbart, efter som stallet ligger 10-15 min från GBG city. xP

Här finns det typ 8.000 olika grus å skogsvägar att rida på så det brukar bli 1.5-2 tim =D
#7 haha det var mycket XD
1 till 1½ timme oftast…

Beror lite på, men mellan 30 min o 1 timma brukar de bli med Jätten. Med Musse va jag ibland ute en hel dag =)
20 min till 3 h…

Jag rider bara ut - allt från 10 min - 1½ timme.

Vi har inte så himla bra ridvägar,eller de bra vägar ligger inte direkt på nära håll,så oftast när vi rider ut tar det mellan 1-3 timmar.Sen har vi en kortare slinga som tar ca 45 min.

glömde skriva att jag är ute allt från 40 min till 3 h, beroende på vad man gör :)
Hos oss finns det hur många mysiga ridvägar som helst, så jag brukar rida ut rätt ofta. Tar allt från 20 minuter till två timmar. =)
Vi går ut på promenad - allt mellan 10 min till 1 h.
Men nu lockar gräset mera, så det blir ibland en dragkamp mellan mig och hungrig 645 kg kbltravare.

ca i 1h, ibland längre, beror på humöret.
Fast jag tycker också det är tråkigt att rida själv så rider jag själv blir det kortare, rider jag med sällskap kan vi vara ute i flera timmar.

Runt 1-1,5 h oftast… Rider nästan alltid ut, ibland händer det att jag rider på nått fält i närheten men har ingen paddock eller så.
då får väl jag säga.. "utekörning" haha.. Hmm då jag är på lång runda så äre väl 3timmar.. Och kort runta 80min :) (20min uppvärming och 20min "ned skrittning" och 20min jobb!)

Vi har massor med fina rundor.. både korta och långa så vi kan nog i princip vara ute så länge vi vill.

1-3 h.

våra vanliga ridvägar, de som vi oftast rider, är mellan 45-60 min. Nu när det är varmare rider vi längre, iaf mins 1,5 h. Men vid betet rider vi nästan alltid runt 2 h, finns så fina ridvägar där!