Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 851 ggr
gejsa
0

Ännu en hund!

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1079857,00.html

Tänk vad ruskigt för den gamla damen.

Har ni varit med om att se två hundar bråka? Det går ju så fort. Man vet inte hur man ska få tag i baken eftersom dom flyttar på sig runt, runt. Tänk att stå och se på hur ens gamla mamma blir påhoppad av en stor argsint hund. Burr!

Gentle
0

Jag fattar inte varför nån inte gör nått hur långt ska det behöva gå.Tycker att det är hemskt jag kan ju förstå att alla hundar inte är så men nått måste man ju kunna göra nån bättre kontrol på vad det finns för hundar och vilka som föds.Blir så arg tur att tanten kommer att klara sig.

Peppe
0

#1 det är inte hundens fel, allt beror på ägarens uppfostran. de blir vad man gör dom till.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

tezzie
0

Ja, jag har sett ett hundslagsmål tyväär. I helgen när min hund vart rejält attackerad av en rottis. Och det är nog bland det värsta jag varit med om. Helt omöjligt att få isär dom, speciellt eftersom jag var ensam med bägge hundarna. Nu slutade det med att min hund fick stora bitar borttuggad från bogen och den andra inte en skråma.

Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att se sin mamma bli biten… Fy f*n

En hund av dessa raser kan bli riktigt farlig i fel händer…

*** Kärleken övervinner allt ***

Peppe
0

#3 ALLA raser kan bli farliga i fel händer. från pudel till pitbull

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Gentle
0

Då är det hundmänniskorna som borde registreras ? Men man kan ju inte säga att alla raser kan bli farliga ,jo vist kan dem väll det men en del är ju facktiskt avlade för ett syfte och dem tar det ju inte lika lång tid att plocka fram detta beteände som det kan göra för tex en golden.

thilda-
0

Min grannes hund var ute o lekte med en liten pudel här om dagen..det slutade med att hon fick åka akut till vetten.. för pudeln bet av benet på 2ställen på hennes labrador :O

gejsa
0

Visst kan alla raser bli tokiga och börja bitas. Men en del hundar är ju avlade till vakt osv så slår det slint i deras huvuden så blir det ju oftast värre om dom attackerar. Eftersom dom är större och starkare och en del har väldiga käftar. Men visst finns det fina pitbulls osv.

Men det är ju inte därför som jag skriver denna tråd och visar upp. Utan det är mer för att jag tycker att det har ökat så mycket med attacker på människor och även hundar. Vart är vi på väg eg?