hur väljer man?
har nu frågat båda familjerna om de vill köpa calippo. de som jag känner funderar fortfarande och den andra familjen ville absolut köpa honom. lovade att ge dem besked senast måndag.
men hur sjutton väljer man vem som ska få köpa? och hur berättar man för den andra familjen?
mamman till de som vill köpa honom sa idag att hon är ju inte dummare än att hon förstår att om de andra vill köpa honom så kommer de ju att få göra det.
känner lite att de som vill köpa honom inte riktigt inser att han är en häst som det ska tas lugnt med och inte hoppa till höger o vänster.

Du ska tänka på hästens bästa. Inget annat. Den du tror/vet sköter hästen och rider hästen bäst.

säger som gejsa; vilka passar hästen bäst? ;) vilka skulle hästen ha valt tror du?
säger som de föregående talare..
gå på din magkänsla

då gör jag det :D
Ja,du måste välja de bästa hemmet åt hästen,inte bara den som köper först..

Men ena familjen, som du inte vill ska köpa honom, hade väl inte pengar till det? Jag tycker nog att du ska tänka på Calippo, det är du som säljer hästen. Men jag förstår ju hur du menar.
du har ju redan fått bra svar. och jag tror att du innerst inne redan vet vem du vill ha till calle. välj henne.

#6 det stämmer, så frågan är hur de skulle kunna ha råd att hålla en häst…
i morgon ska jag ge besked…