tror att den glider..
det är så att jag tror att min sadel glider bakåt när jag rider..
finns de nåt bra sätt/ställe att se om den verkligen har glidit?
och om de visar att den glider är då förbygel att föredra?
är de "dåligt" att ha förbygel om de skulle visa sig att sadeln INTE glider sen?
och hur får ska den vara spänd?
aldrig använt sådant förut.
sadeln är utpassad av sadelutprovare. men hon sa de eftersom att han inte har några direkta ryggmuskler just nu så kan den glida lite å jag måste använda fårskinspad.
lite hjälp å förslag tack:D
jag anser att en sadel som glider inte passar till hundra. men lösningar är ju antiglid pad som förhindrar den att glida. en förbygel är ju inte dåligt om du fortsätter att använda den för antar du inte ska ha martingalen på.
dock vet jag inte hur mkt den stoppar vid glidning, men testa att tex rida utan schabrak och använd tejp eller dylik och markera där sadlen ligger sen när du ridit klart kan du ju se om sadlen flyttat sig från "tejpen" dels brukar det synas mer om du skippar shabraket bara för att kolla hur det glider.
jo men de är i såfall för hans ryggmuskler sa hon å dom jobbas ju på nu då han stått under vinter å antagligen ett bra tag innan jag köpt ehonom i höstas så har han tappat de.. som de stod där uppe..
nä martingal behöver jagingen så de är i såfall förbygel men då ställer de inte till problem iaf om man använder den om de senare visar sig att den inte behövs? de är ju bra.. men vilket är egentligen bäst då ? pad eller förbygel?
hmm ja så kan man ju iof göra.. fårskinnet å sadeln utan schabrak..
tack=)

Prova rida barbacka. Min sadel glider fram lite och det gör även jag när jag rider barbacka. Det blir bara så. Sen ligger ju såklart vissa sadlar bättre än andra.
I ditt fall är nog förbygel mest effektivt. Antiglidpad har jag aldrig testat.
Skynda långsamt så går det fortare.