Dressyrsadlar..
Funderar på att skaffa mig en dressyr sadel.. gärna en i syntet å en som man sitter stadigt i .. några förslag?
Lillan är väldigt kraftig.. Jag å rita testade hennes wintic allorund x vid idag å den va på snebben för liten..
sen är hon väldigt rak i ryggen…

Griffin kanske? De har ju en modell för typ haflinger/ kallblod. Skulle kunna tänbka mig att det kan funka om modellen är bra ;)
Jo jag funderar lite på den.. Men jag vill ha en med ganska djupt säte.. har för mig att de inte är de på den..

Nej, det är inte så djupt säte. Men tror att det blir svårt att få tag i en syntet m djupt säte, ska fundera lite…
Någon annan sadel då som de är djupt säte på.. Å inte svin dyr…

De flesta syntetsadlar är Väldigt raka (så som de flesta biligare sadlar tyvärr är).
Eftersom det är så pass svårt att hitta sadlar som ligger BRA på en hästs rygg, så skulle jag utgå ifrån bara den punkten och vara rätt glad om jag hittade ngn som övht gjorde det ;)

vilken prisklass kan du tänka dig? Jag har ju en wintec isabell cair som har djupt säte där man sitter jätteskönt, passa tyvärr inte min pålle. Är ju utbyttbar järn på den men vet inte vad den bredast är eller om den kan passa till så vid häst. Sadlar är inte riktigt mitt område…..grekiska för mig…