Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 716 ggr
elin
0

Tävlat idag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagen började lite halvbra, 2 stora bajsfläckar på Nisse (totalt fläckfri o helt ren igår =/). Var bara o börja ta bort me ryktsten o de gick ju bra :)
Att lasta gick kanon o så var vi på väg.
Vi hade planerat o va framme 08.30 ca, jag skulle rida mitt program 09.24. Och tänkte att guu så skönt o ha lång tid på sig.. trodde jag jaa.. Vi körde fel totalt och efter mycket om och men kom vi fram till tävlingsplatsen 09.03. Ut med Nisse och fixade snabbt iordning henne.*stressad som fan* Glömde typ andas kändes de som :S
När jag började rida fram var det 9 minuter innan jag skulle starta. (Tur att man har en klippa till häst!) Skrittade o travde lite och hann inte galoppera ett dugg. Hann o rida ett varv i trav på framridnigen inomhus innan jag skulle in på banan.
Väl inne på banan var nisse jätte duktig! Tyvärr hade matte (läs jag;)) varit så stressad att hon missade lite i programmet :$.
Nisse var trött i slutet eftersom hon åkt i transport i vilket kändes som flera år så var hon trött. Mattes slarvande vägdes upp av Nisses form, vilken kämpe och pärla hon är! :)
Jag var nöjd efteråt och pappa hade hört bakom honom på läktarn att några sa att "Vilken fin häst!" till varandra.
Vi hade alltså ridit vår första "riktiga" dressyr tävling tillsammans och jag var super nöjd! L:B1!
Jag hade inga förhoppningar om rosett eller så med tanke på mitt slarv. Men glad som en lärka kommer mamma med en rosett och vi red ihop 51%! Ingen woow summa :) Men jag e grymt nöjd!
Nisälla, 6 år och jag hade genomfört det med godkända poäng. :D
För er som missat det så var detta ingen tävling fjordföreningen anordnat utan det va ba nisse som va fjording o resten ponnyer, fullblod o halvblod.
Gick kanon o lasta in henne för hemfärd och då kom vi hem utan problem när vi väl kunde vägen :P

Trots knappt ingen framridning och en stressad o yrslig matte så klarade vi detta kanon bra ändå :)
Nisälla, världens bästa vän <3<3 Jag älskar dig gummsan min<3

Skickar med en bild också, sträng (C) på den! Visst är vi fina? :)

/Elin

lisette
0

härligt ju

Murre_Uddiz
0

kul :D jättefina ;)

gejsa
0

Ni är sååååå fina elin. Och wow vilken fin klippt man du har gjort. Ser ut som du spar lite svart. Gör du det eller är det synvilla.

Grattis, grattis till din poäng. Nästa år är det fjordriks som gäller. Synd att inte ägaren till min RoxeLina äger henne då. Men man vet ju aldrig. Ni kanske kommer att tävla mot varandra ändå. *ler*

mazze
0

Grattis! Det var ju bra poäng med tanke på allt annat =)

__iE
0

Grattis ! :D Ni ser fantastiska ut båda två! :D

Yessica
0

Guu va kul! Du har en jättefin häst verkligen! =) var det en clear round eller fick du någon placering?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Anna
0

Stoooort grattis till er, som är så duktiga! =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

reddie
0

Grattis till en lyckad dag trots stress och allt.

AliceL
0

oj, skulle aldrig klara mig på den lilla framridningen xo men grattis :D jättesnygg häst :)

shirley
0

Supergrattis från mig och PimTheGreat!!! Flört

Rita-S
0

grattis :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Kastello
0

Grattis!

E_hjo
0

Kul, grattis

MiaMaria
0

Va kul! Grattis!