Måste få fråga..lite nervös
Nu har de hittat döda fåglar i Karlskrona…3 mil från mig.. vågar jag ha mina katter ut längre????? Vad tror ni??

fundera me på de…. men mina ena katt e borta!!!!! snyft!

vem?

nala

Kanske e någon som har tagit in henne….hon kanske har tyckt att det varit för kallt och sökt sig någonstans. Mina katter vill knappt vara ute nu och Linus älskar ju att va ute… en tanke bara…. Jag tror hon kommer tillbaka…. hur länge har hon varit borta?

De sa just på nyheterna att de fått proverna från de fåglar de hittat döda i Karlskrona, och det var det farliga fågelinfluesaviruset som låg bakom, så mina katter vill jag nog ha inne nu….

Ja, det är ju illa när det är så närma. Om du är rädd om dom och det går så håll dom inne ett tag. Men jag vet att det är svårt när dom är vana att gå ut. Jag bor ju på landet så jag kommer att ha dom ute. Vet inte hur du bor. Bor du nära sjön eller? För det verkar ju som om det är mest sjöfåglar som är mest utsatta iaf just nu.

Hur pass mycket drabbas katterna om de
skulle få i sig en fågel som har influensan?
dom sa ju att man skulle ha katterna inne.och eftersom du bor så nära så kanske du borde ha katterna inne ett tag.

#7# Dom dör om dom äter en fågel som är smittad.

#6 Jag bor mitt inne i Kallinge så jag har inte en sjö in närheten så. Är ett villaområde jag bor i… men kan inte de små fåglarna också vara smittade? De e de jag tänker på om mina katter fångar dem… min hankatt kommer vantrivas fruktansvärt när han inte får gå ut. Tycker inte om kattungarna och vägra gå i kattlådan bara för de varit där, det kommer bli tufft att ha honom inne, men måste jag så måste jag.

de e ju sjöar i kallinge, fåglarna lär ju inte bara hålla sej där….

#10, jag har för miag att mamma, elr ngn annan, har sagt att dt inte smittar från småfåglar, man kunde iaf mata dom och så.. vilket mamma gör ;D ^^

Nej det smittar inte från småfåglar om du inte håller på och bollar med döda fåglar. Hörde på Tv:n att man måste sitta och slicka på en fågel i flera dagar om man ska bli sjuk. Dom som har dött har ju hanterat dom döda. Lekt med huvudena osv. Fått blod på sig.
Vi matar också småfåglarna och tänker fortsätta med det också. Men man ska vara noga med att alltid tvätta sig om man har rört deras matholkar. De kan ju även smitta med salmonella bl a.