Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 726 ggr
AliceL
0

90-debut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska hoppa CR på 90 på fredag, är faktiskt ganska nervös (A) har ju hoppat högre på bana på träning, och har placering i 80.. Men ändå, 80 är lågt och 90 är typ AShögt xD (A) iofs tkt jag att 80 var jättehögt i vintras, så det går nog framåt. :)

Sen 16 juni ska jag tävla 90 (LB), förklass till en LA Akumulator och en Msv B Globenkval, så det kmr nog inte vara superlätt konkurans. iofs vet jag att jag inte vinner första starten, satsar inte på det, men det är pinsamt att komma längst ner i resultatet (A) åså är jag sjukt tävlingsinriktad.

(på bilden hoppar jag 90 på en framhoppning, i april ngn gång i år.)

Anna
0

Det kommer säkert gå jättebra, lycka till! Håller tummarna för er hela fredagen. ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

steffy
0

#0 du verkar jättedukitg, så det blir nog inga problem. jag håller alla tummar och hovarSkrattande.

fridak
0

får man hoppa högre på framhoppningen än vad det är på banan?
fin bild!

Cilla89
0

Guuud, den hoppar ju med hur mycket luft som helst :D KANONFIN!

AliceL
0

#3 jag vet inte, hindret var så högt och det var en skitsnabb tävling.. var typ start 13 i kat C, och när jag skrittade fram, förbi en funktionär frågade jag hur många B det var kvar, och då var dom på 8 i kat C. så det var bara att trava ngt varv och hoppa första bästa hinder och in på banan xD

AliceL
0

#4 tack :) extra kul efter som vi köpte henne som 1 åring på en lösdrift i danmark, med okänd stam för 1000 spänn xD gjort allt själv med henne, och visst har hon kapacitet i hoppningen.. synd bara att hon är väldigt liten, 131,5, så SM (120) blir nog lite svårt.. men det ska nog gå X) Queen, riden av Wilma Hellström, är ju 142 och går 140-hoppningar..

steffy
0

#6 gud vad roligt att ha gjort allt med en sådan fin och duktig hopphästSkrattande.

Emelie-G
0

Du nollar, och vinner gp-ponnyn nästa år =) Köp mig ett 4000 mm objektiv så fotar jag ^^

AliceL
0

Alltid Stjärnmo x''D Jag har sån vacker stil, möhö. kommer få kommentar för fult ansiktsutryck säkert åxå xD

Emelie-G
0

Kan operera in ett plastikleende i ansiktet när jag opererar dina armåbågar ;) Blindström ^^

Mangis
0

#3 Osäker på hur det är med ponny, men på häst brukar man få hoppa 10 cm högre.

AliceL
0

#11 tror man får det, det får ju vara 10 cm högre i omhoppningen så

Peppe
0

såvitt jag vet så får man höja 10 cm

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

bara undrade. på vissa ställen ahr de problem med att vissa höjer för högt för klasserna. vet att på ngt ställe hade de löst det med tejp i olika färger  till maxgränsen.

Mangis
0

Ja, det är ett vanligt sätt att markera tillåten höjd.

Eve
0

vi hållar alla tummar och hovar på iFokus för er :).. LYCKA TILL!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

PonnyAnnie
0

På framhoppningen så får man höja 10 cm högre än vad det är inne på banan:P

AliceL
0

Det blev CR på 80, men jag är väldigt missnöjd med min ridning, kom fel på två hinder, och då blir min sits helt katasrofal, eller ja, jag gör allt för att ge eftergift och inte dunsa i ryggen vilket blir allt annat än vackert xD

På 90 gick det sjuukt bra, ända tills fjärde hindret, för då glömde jag bort att man måste rida även om det går jättebra x'D Så jag fick ett stopp, och ett stopp till på en oxer efter en hal och äcklig sväng.  så jag är kanonnöjd :)

Yessica
0

Guu va roligt =D jo, ibland kan man glömma bort att rida ;) inge bra.. haha

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi