Kiropraktor kalmar län
Jag fick höra om en jättebra kiopraktor vid namn Hans Samuelsson som är från Moheda. Jag har ringt alla möjliga nummers som ska vara till honom och lämnat meddelande men han ringer aldrig upp eller svarar inte.
Det är en vän till mig som rekommenderade honom till mig då min häst har ett par kotor som behöver rättas till.
Jag blir så frustrerad att jag inte får tag i honom.
Någon som vet om någon annan bra kiopraktor som reser runt i kalmar län/kronobergs län?
jag har haft en i mitt stall som komemr från västervik.. stallägaren har haft uppe honom några gånger till sin häst.. å jag brukar ta upp honom även för andra veterinär saker då han är väldigt bra å lätt att ha å göra med =)
Per-martin Andrén heter han kommer från västervik..
finns ett par björn och linda tror jag dom heter, dock är dom ganska lång härifrån men kommer till kalmar ca 1 gång i månaden, den ena masserar och den andra knäcker, jättebra är dom
Ser att du bor i Nybro, det gör jag också.
Det kommer en tjej hit regelbundet, som jobbar med akupunktur och är superduktig på att rätta till snedheter och sånt. Jag PMar telefonnummer till kontaktpersonen i Nybro om du är intresserad.
Skulle också vilja rätta dig - det är inte några kotor som ska flyttas på. Det är fysikaliskt omöjligt att flytta på ryggkotor utan att skada hästen väldigt illa. Hästens ryggrad är väldigt stum. OM någon påstår att denne flyttar kotor så ska du springa fort åt andra hållet, för antingen hittar personen ifråga på eller också kommer den orsaka hästen mer skada än nytta!
Det man gör är att påverka muskler så att de inte drar snett och orsakar snedbelastningar på olika sätt. Man kanske kan tro att det är kotorna som påverkas, men så är alltså inte fallet.
Detta kan göras på många olika sätt, av många olika typer av behandlare. Akupunkturen får musklerna att slappna av, så att snedheterna rättas till. (typ)