Effektivt flugspray.
Någon här som vet ett riktigt bra och effektivt flug/insektsspray, som man kan beställa från nån nät-butik?

börjes har nån svart flaska med "sommarspray".. heter typ miracle coat eller nått sånt.. Har funkat jätte bra för mig!
Har hört att man kan använda saften från en citron och satfen i från en vitlök och blanda å spreya på hästarna..tänkte ja skulle testa d.lycka till
Denna häxbrygd funkar bra.

tackar :D

#3 ska testa det där.. jag provade förra året m olja,persilja o vitlök.. helt värdelöst! :)
#5 Mitt funkar, iaf på knott och flugor. Inte på de stora jetplanen och fästingarna.

#6 finns det NÅT som funkar på dom? 
#7 Inget vad jag vet.

Jag använder Rb86. Vet att många inte gillar den eftersom det bl.a är karenstid.
Men det är det enda som jag tycker fungerar klockrent på alla flygfän även om man späder ut den mer än vad som rekomenderas.
#9 RB86 tål inte min gubbe. Han tål bara Renons och våran häxbrygd. Har inte vågat provat andra medel.
Switch och Nylanders tål han inte heller.

Fick ett bar tips utav Gentle :)
http://www.tahorseware.se/default.aspx src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Jag har faktiskt beställt det och ska se om det funkar :D Hoppas det, det var inte billigt ;) Men man får både schampo, olja och spray för 680 kr inklusive frakt..

#11 Tycker det funkar bra.
Jag gjorde en fuling förra året o beställde en flaska från staterna som kosta 600 kr det är karens tid och rätt starkt men de biter på ta mig f*n allt till och med jetplanen :P Man duschar hästen innan sprayar på medlet när pälsen fortfarande är fuktig o sen är de klart.. kommer dock inte i håg vad de heter men kolla upp de i så fall..
Ja jag måste hitta något jag oxå…Hittar inget bra medel å lillan e sönderbiten av knott nu..