Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2335 ggr
Jessicahagstrom94
0

en fråga.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur länge har ni ridit? :)

lägg gärna upp en bild på er häst/favorithäst! :D

Jag har ingen egen häst, men jag har ridit på ridskola sen jag va 4 eller 5 år. nu är jag snart 18 :) alltså ca 13 - 14 år.
tycker det är jättekul, satsar mer på dressyr då jag är sjukt hopprädd efter en liten olycka..

elli-kleo
0

Jag är 16 år, började rida vid 5 års ålder, så ca 11 år tror jag det är :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Uss
0

Jag började rida när jag var 6 år, det är 44 år sedan ;D

Cola&Bacardi
0

Jag började rida när jag gick i ettan/tvåan. Går i sjuan nu :)

Mvh Linnea 

KillBerry
1

Har alltid ridit lite från och till men nu är det kanske 5år. jag är 15 iår :) Bild på min egen häst

Lets not and say we did

Jessicahagstrom94
0

#4, väldigt fin häst! :)

KillBerry
0

#5 Tack:) skrev fel, han e egentligen ponny heehe..

Lets not and say we did

WornOut
0

Har ridit och hållt på med hästar regelbundet sedan jag var 6. Är nu 21.

JoannaLi
0

Har ridit sedan jag var 5 ½ och är nu 12 ½, så sju år va? På ridskola, alltså, fick inte medryttarhäst förrän i höstas :)

Mantissa
0

Jag hade ett flera års långt uppehåll sedan min favorithäst gick bort, men har börjat igen så sju-åtta år sammanlagt och tillsvidare
Är dock lite ridrädd på vissa "blodiga" individer. jag rider på ridskola igen i vuxengrupp men åsnorna passar mig bäst.

examynia
0

jag har ridit i 15 år.. är 26 snart

jackiejohn
0

Jadu… är uppväxen med hästar och första gången jag åkte på en hästrygg (mamam gick brevid) var jag 1-1,5 år Flört

Ridit aktivt sen jag var ca. 6 år för de har jag åkt häst med mamma Skrattande

Är 19 år nu och har två egna hästar och min mamma har även en häst som jag rider åt henne så vi säger att jag har tre hästar Oskyldig

elli-kleo
4

#4 Lite OT men det ser ut som att sido stycket nästan åker in i hästens öga? :/ Ser inte så skönt ut :P

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Lina
0

Jag har ridit i 14 år, är 22 år gammal.

Bilden är på min nuvarande häst, ett 7 årigt halvblod.

Jessicahagstrom94
0

roligt att så många ville berätta :)

#13, mycket fin häst!

Alex
0

Jag började åka häst som fyraåring, rida lärde jag mig väl senare. Flört Men snart 19 år i alla fall då. Herregud… Tiden går fort!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jessicahagstrom94
0

#15, ja att tiden går fort har du verkligen rätt i!

Spiritinthesky
0

Tror jag satt på en häst första gången när jag var 7… :) Man kommer knappt ihåg, känns som att man alltid har ridit! haha

Isa Aronsson

www.stallequino.se

enmanik
0

Började rida när jag var 7 och blir 21 iår, så det blir väl 14 år? Och har haft häst sen jag var 13-14 år :)

Jessicahagstrom94
0

#17, ja det känns ju typ som om man ridit hela tiden, så sant! :) och vilken vacker häst!
#18, roligt! vill också ha egen häst.. :)

Catta-
0

Jag började rida på ridskola när jag var 13 tror jag. Nu på senaste tiden har jag inte ridit mycket alls pga att jag inte har råd. 

en häst som aldrig kommer lämna mitt hjärta är Maggan(Margo) som stod på gymnasiet jag gick på. Tyvärr fick hon avlivas på våren 2010 pga kronisk hälta :( <3

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Jessicahagstrom94
0

#20, åh va tråkigt! hatar när ens favorithäst måste avlivas :/

Lilllens
1

Vi köpte första hästen när jag var 2-3 år, fick min egna häst när jag var 4 år(har fortfarande kvar henne). Så jag har väl ridit i hela mitt liv. Är snart 18.

Just nu har jag ett Amerikanskt varmblod som heter Bobby! Blev ägare på honom i augusti 2008.

Före och efterbild på honom =

Uss
0

#22 Snyggt jobbat :D

Jessicahagstrom94
0

#22, oj vilken skillnad!

[Tovab]
0

Köpte min första egna häst i augusti förrförra året. Utbildat henne själv. Jag började rida på ridskola när jag var 5 och är 16 nu. Dock ridit privathästar sen -08 då jag red en underbar b-ponny som jag lärde mig massor på!

Kristall
0

Började rida när jag var 7-8 år, fyller 18 i år.

På bilden är det min foderhäst, Quick Ston "Totte". :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Lilllens
0

#23 Tack! #24, haha ja det ser inte ut som samma häst!

JonEwe
0

Hej, jag heter Ewelina och är 14 år. Fyller 15 år i sommar. Jag har ridit sen jag var 7 år. Ja har ridit på ridskola men slutade förra året för att jag fick en sköthäst. Min sköthäst heter Jonas. Han är ett Gotlandsruss. Han är född 1985. Så han är 27 år. Här är en bild på honom.

Jessicahagstrom94
0

vilka fina hästar och ponnyer! :) #28, oj, 27 år? :o vi får hoppas att den fina får leva några år till iallafall :)

komkoma
0

jag är 25 år och började rida lite smått när jag va 4 år.

Aska är min favorit såklart!

JonEwe
0

#Ja, det är mycket gamalt. Jag hoppas att han lever några år. Men han börjar bli slö och man ser verkligen att han börjar bli en gammal gubbe. Men när man sitter i sadeln och det är hinder framför ögonen. Då blir han en ny unghäst igen. Skrattande

Gaiezza
0

Jag är 14 år och har 2 "Egna" ästar på mitt landställe, går på ridskola i vallentuna och har medryttarhäst i vallentuna. Har tyvvär inga bilder på denna dator.

Riga på landet är ca 12 år och kasper där är 15 år.

Har en favorit på ridskoan som heter Fiona och är född 1990 och en som heter Adarco och är född 2001. Fiona är svenskt halvblod och Adarco är en Oldenburgare (Stav?)

Mina medryttarhästar om jag och min kompis rider på heter Lotta, Varmbloddstravare, Prinsesan Fullblod/Shettis och Lillen som är shettis. :)

Bacon, svaret är bacon. 

mantovani
0

jag fick skritta på mammas häst från 2 år till 4år några gånger i veckan. från 4års ålder till 15år red jag på ridskola och när jag var 10-12 hade jag medryttarponny också. när jag var 15år fick jag min första egna häst <3

mantovani
0

#33 är 17 år nu

KillBerry
0

#14 Jo, de e mitt hackamore som inte sitter helt perfekt :/ tog i tyglen precis när bilden togs så den går inte upp i ögonen när man rider :)

Lets not and say we did

KillBerry
0

Oj! mitt förra inlägg skulle inte va till "#14" de skulle va till "#12" :)

Lets not and say we did

Dipsie'n'Poo
0

Hehehe känner mig som en nybörjare här. But anyways, jag är 13, snart 14. Och har ridit sen jag precis hade fyllt 11. Så drygt 3 år då xP
Red lite innan, men hade inte galopperat. :)

Kan ej lägga in bild på min älskade gamle avlivade favorithäst som jag ej hann bli skötare på… då jag inte hittar mobil-datasladden :/

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Jessicahagstrom94
0

#37, jo men 3 år är bättre än ingenting ;) man måste börja nånstans! så småningom har du ridit lika länge som dom andra här! :D (och jag ska jag väl tillägga, är väl inte heller bland dom som ridit längst här men 13 år minst tror jag)

iidajjackson
0

Jag har ridit sen jag var 6 år på ridskola, men föddes med hästar eftersom min mamma hade en när jag föddes så var i vårt stall [elr det är ett privatstall, och det är en som äger hela stallet, det är 1 stall med 4 boxar, 5 om det behövs, ett utestall med 5 boxar och ett stall som är uthyrt till en känd hoppryttare, elr ja, känd o känd, hon har tävlat i ung-häst VM bl.a ;) och i det stallet är det 8 boxar! c:] hela tiden! så växte upp där ;)

nu har jag egen häst, elr delar med mamma, men tänkte skaffa ponny nu, om jag hittar den rätta :D här har ni en bild på sötnosen! :]

iidajjackson
0

och här har ni en till på mig och honom c;

Dipsie'n'Poo
0

#38 Jomen precis! Som sagt, någonstans måste man börja. ;P

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Jessicahagstrom94
0

åh vad avis jag blir på er som har häst/ponny! vill också ha egen eller dela med mamma :o

är inte fullt lika roligt att vara delägare i en häst tillsammans med mamma som det är massa fler ägare i, en travhäst alltså, som man inte ens tar hand om utan det gör ju dom som äger stallet. hur kul är det då? känns ju inte ens som han räknas in som "mina djur".

iidajjackson
0

#42, hehe, jo visst är det kul ;) men jag kan säga att jag är avis på er som har en egen ponny, eftersom okej, det är en väldigt lång och komplicerad historia så jag orkar nt dra den, men min och mammas häst han är inte riktigt min typ tyvärr.. är väldigt (elr typ satsar/älskar/dör i det ^^) intresserad av NH, trixträning och allt annat sånt, och Zaki är tyvärr inte den hästen, han är dominant, för stor, jag är inte tillräckligt stark så han kan ridas bäst och väääldigt speciell, och såklart så är det både mammas och min häst så jag får inte göra vad jag vill med honom [får typ nt göra någonting, haha, för att mamma fattar nt NH ett skit och är nt ett dug intresserad..] exp lära honom stegra [ja troligtvis skulle han döda omgivningen då, han kanske skulle använt det när han vill bestämma m.m ;] rida honom i repgrimma ute och det går nt pga han är som en studsboll ute och har redan ramlat av en gång när vi galopperade ute och det var dessutom på en grusväg och fick ärr på ryggen för det, skrapade upp hela ryggen, inte trevligt ^^ så jag letar efter den perfekta ponnyn nu så jag kan göra det jag vill och jag får göra vad jag vill med den :D

mamma fattar ju nt hela horsemanship världen och tror ju verkligen nt att man kan rida ut i repgrimma och galoppera m.m, så jag vill bara få rätta ponnyn och lära känna den och sen säga "vad var det jag sa MOAHAHAHAHHAH!!!", i'm a evil girl c;

förstår det ;/ hoppas att du kmr få häst sen! (:

Jessicahagstrom94
0

#43. haha förstår dej! själv vill jag nog hellre ha en häst, då ponny känns lite litet nu när jag rider storhäst på ridskolan :) red en D-ponny idag, det kändes litet jämfört med hästarna jag brukar få, haha! men jag är absolut inte för lång för en D-ponny(?), för jag är bara 160 lång. :)

NH är ju jättehäftigt! helt underbart när man känner ett sånt samspel med ett så stort djur :)

Offbeat
1

Själv började jag i god tid på min mosters gård ;) Ville rida/sitta på alla hundar och hästar jag såg när jag var liten och började rida när jag var sju, så det har hunnit bli 14 år nu varav de senaste åtta åren har varit med egen häst. Började min karriär på ridskola på en 4H-gård där jag var kvar tills jag köpte min nuvarande häst som jag haft i hela fyra år (tiden går snabbt.)

Offbeat
0

Föralltid och alltid min favorithäst, min första egna. Carisma heter hon född -91 e. Elizar - Ingolf, den bästa ridläraren av dom alla <3

Jessicahagstrom94
0

ännu fler fina hästar :) mysdjur!

jasmina.p
0

Jag börja rida när jag var 13år och blir 18år nu. annars så har jag vuxit upp med föräldrar och morföräldrar som ägare för ridskola osv.

har gått på ridskola. ridit privat och gått ridgymnasium.

Nu mera har jag en sköthäst som jag önskar bli fodervärd på (:

Fina Eclair tömkörs

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!