OT: Tagelarmband
Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga inlägget, flytta det rätt om jag verkligen är ute och cyklar!
Det jag tänkte kolla är om det finns något intresse här för armband som flätas av tagel? Jag håller nämligen på och gör armband av hästtagel på min fritid och säljer. Det hela började med att jag ville ha min ponny med mig överallt, lyckades göra ett armband och förfrågningarna drog igång.
Just nu finns 4 olika modeller och det kommer att finnas limited edition modeller inom snar framtid. Personligen tycker jag att armbanden är en otroligt fin pressent att ge bort till någon annan och när jag har gett bort till vänner så har de varit otroligt uppskattade.
Slå ett öga på bloggen för att se lite mer bilder på armbanden, priser och så vidare eller skicka ett email om du har frågor.
www.oldhaunts.blogg.se | Oldhaunts@live.se

Wow, riktigt snyggt! Minns själv hur jag klippte en bit av manen på mina favorithästar när jag var mindre, att få göra en sån här fin och användbar minnessak hade ju vart guld. Idag har jag ingen häst, ingen kontakt med dom alls tråkigt nog, men idén är jättekul och det är ju t.ex en perfekt present till sin hästtokiga kompis om man lyckas smyga till sig lite tagel ;)
#3 Ja men precis! Har visat sig att ha varit otroligt uppskattat av de som har fått armband av sina vänner (:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur mycket tagel behövs till ett enkelt armband antal strån och hur långa ska stråna vara
#5 Mycket bra fråga! Jag har faktiskt inte räknat hur många strån som används, men det ska jag ta och kolla upp här i dagarna! Mäter du 1½cm runt slingan så passar den i fästet utan problem, i många fall blir det överflöd av tagel, men i vissa fall inte med tanke på att de flesta klipper och då kommer det med mycket smått.
Måttet på din handled + 10 cm räcker till ett enkelt armband 1 varv runt handleden. Men det är bara positivt om du skickar med 5-6 cm extra så det finns lite rum att spela på.
Tänska sig… Hej Erika 
Tänk om man bara kunde kommit på detta för ett år sedan, då min sköthäst avlivades och jag har faktiskt lite tagel hemma från henne men det är nog alldeles för kort så det får jag ta och behålla runt bilderna på henne! :)
Men riktigt snyggt, jag skulle lätt köpa om jag hade haft någon häst men dom senaste hästarna jag hade riktigt bra kontakt med va i vintras men dom såldes.
Borde fråga min kompis om lite tagel från en av hennes hästar, men det känns väl lite dumt att fråga.. hur brukar du/ni göra? :p
Vill nämligen ge henne något riktigt speciellt i födelsedagspresent, och det känns som att det är tillräckligt speciellt för att vara bra! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag tror faktiskt att Erica kan göra en specigalbeställning, det är inget hon har på försäljning men hon har gjort det förut och har för mig att det inte ska vara några problem, lite beroende på hur mycket tagel du har!

det översta var ju så sjukt snyggt!
jag fick faktiskt ett armband av taglet från min underbara oskar. det kliade väldigt mycket när man använde det.
#7 Nämen hallå Sanna!
#8 Tyvärr är det ju lite svårt att be om tagel lite diskret, din kompis kommer förmodligen fundera vad du ska med det till. Jag håller på och tar fram presentkort nu som kommer att kunna köpa och ge bort som pressent, det blir lite mer diskret. Men tyvärr har jag inte fått tag i det jag behöver ännu utan har bara hunnit göra en första utkast av en layout.
#10 Är du känslig för nickel eller känslig för pälsdjur? Jag är känslig för nickel och andra ämnen, men jag klarar av att använda de armband som jag tillverkar själv. Dock kan jag inte använda de örhängen jag har gjort på grund av att jag reagerar.
Jag kan inte ens köpa örhängen som inte är i äkta silver. Har pratat med ett flertal om det är nickel som jag reagerar på. Men inte. Det är svensk lag på att man inte får sälja smycken som inte är nickelsäkrade. Mina delar är testade med apotekets nickeltest och är godkända. Men känsliga personer kan tyvärr reagera ändå och det behöver som sagt inte vara nickel utan kan vara själva taglet eller något annat ämne.
Synd att du inte fått fixat det ännu, hon fyller år i november så det är inte långt kvar. Men jag ska prata med henne och se vad hon säger. Ska kolla in på din blogg innan jag bestämmer mig. Jag hör av mig när det blir aktuellt, om det blir det! :D
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Ska man tvätta taglet innan man skickar det? ska det skickas i en gummisnodd/liknande?
Skickar man med frimärke för tillbaka skickning? (:
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

#11 varken eller. det var taglet som var för hårt o stickigt. =)
Puttar upp denna!
Min syster har mailat dej för ett bra tag sedan men inte fått något svar tillbaka. Har du slutat tillverka armbanden? :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag är inte så aktiv här och har problem med mailen och försöker få iväg svar på mail så snabbt som möjligt. Dock är problemet det att mailen markerats som lästa, så det tar tid att leta i och med att många mail har fått svar via min telefon också. Skicka gärna ett nytt mail vid intresse av armbanden så kan jag svara direkt istället!