Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 372 ggr
Linjerat
0

Fan, jag orkar inte mer!

Jag blir så himla trött på all skit som snackas i stallet! Man hör jämt folk som klagar på andra ryttare, ridlärare och hästägare. De tjatar och gnäller, och när den vissa personen dyker upp spelar dom bästa vänner med honom/henne. Jag mår så dåligt av det här eftersom jag inte går runt och "skvallrar" till de anklagde personerna. Är det någon som har samma problem i sitt stall, och vad gör ni åt det?

AliceL
0

Tror dt är samma i alla stall, och överallt -.-

Eve
0

ooooh, ja, du skulle bara veta :/.. Vi försöker att ignorera det, även om det är svårt när det snackas så mycket skit om en själv som man vet inte är sant..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

CarlS
0

Man får ta det med en "hästspark" Cool

//CarlS, Sajtvärd för svensknatur.ifokus.se

Cilla89
0

Välkommen till hästvärlden!! Lika bra att du vänjer dig Räcka ut tungan

thilda-
0

haha håller med #4… Välkommen till hästvärlden :) så äre även innom travet med ;) Trav e en Individuell sport :P palla man inte skit snack så äre bara o sluta :P jag fick en massa skit redan från min första körlektion!! :O

Gentle
0

Det är så himmla tråkigt att det ska behöva vara så,men det kanske beror på att det nästan bara är tjejer som är i stallen ? vet facktiskt inte vad man ska göra åt det kanske våga säga ifrån ?

wewwa
0

Himla skönt med eget stall, men jag vet vi hade hästarna inackorderade ett litet tag för 10 år sedan, likadant då…

reddie
0

Vi är bara tre tjejer i vårt stall så jag hoppas att det inte snackas bakom min rygg iaf. Jag har alltid varit dåligt på att snacka skit. Jag är en snäll tjej.

Lina
0

nope inte de minsta. Alla är ärliga mot varandra, e det ngt så säger man det till personen.

Hästvärldens baksida e f*n allt skitsnack och avundsjuka!!Skrikandes

jen
0

vi har  haft det ganska bra i förra stallet. vi har varit 5 vuxna plus min dotter.

åldrarna på hästägarna har varit mellan 35 till 55år. kanske det funkat bra för att alla varit äldre?

sen har ingen av oss varit besservisser…

allt var så lugnt tills för 2 månader sen då det kom nytt folk som tyvärr inte tänker som oss Cool   och det kommer snart bli hus i helvete mellan dom som är kvar pga hur dom hanterar sin häst Gråter

såå skönt att jag slipper se eländet….(taskigt, men sant)

AusaBausa
0

har det lugnt o skönt…bara jag i mitt hyrstall…men man vet ju aldrig vad hästarna säger om mig…;-) de tycker kanske jag ger dem för lite mat eller ngt annat som är fel…

fridak
0

i mitt stall snackas det inte skit om de som står där nu. däremot så har de haft ett par inackorderingar tidigare som har varit lite knepiga så dem kan det vara lite skitsnack om ibland. och sen snackas det väl lite om grannarna också.

Abico
0

På ridskolan är det inte mycket skitsnack om andra ryttare, dock susar mängder av rykten om de minst sagt knepiga grannarna.

Kram Hanna

Hanna 

lisette
0

grannar verkar vara ett hett skvallringsobjekt…

fridak
0

grannarna i mitt fall är ngt udda. hon som är intresserad av hästar gör knappt ngt själv, inte ens julpyntade stallet. istället så får han göra allt jobb. det är inte heller så att hon är sjuk el. hindrad på annat sätt utan de tär bara så att hon säger åt honom vad han ska göra. hon var ute med honom och körde transporten, troligtvis så att han skulle kunna köra henne och häst senare.

lisette
0

måste man julpynta sitt stall då?

Gentle
0

Jag julpyntade inte mitt stall =) det kan ju inte vara nått krav eller ?

Kratern
0

Julpyntar inte heller….jo, förresten jag hade en adventsstake i fönstret.

Säger som #4 Välkommen till hästvärlden.

Tror iofs att det är lika bland djurmänniskor över huvud taget, ta hundfolket t.ex.

Cydonia
0

Hela vårt samhälle bygger ju på kommunikation, så varför inte få kommunicera genom skvaller? xD

fridak
0

det var inte så att hon inte julpyntade, det var det att hon ville ha det julpyntat, gick till stallet med gubben, började lite smått sa sedan "detta fixar du bra själv" och gick därifrån. han verkar inte ha ngt intresse i hästar men det är ändå han som gör allt förutom att rida. så ibland så pratas det om att det är synd om honom i vårt stall men vissa ggr pratas det om att han är en toffel och funderingar på om han någonsin sagt emot någon osv

PonnyAnnie
0

mm,tyvärr..Vi har idiot i vårt stall,ibland kommer hon inte ner till stallet o mockar elr tar in sin häst så det får vi göra,och i bland tar hon in henne men mockar inte.. sen så gör hon mkt annat oxå..Så hennes snackas det mkt om,fast inte bara bakom ryggen på henne.Vi säger till henne men hon lyssnar inte…Skrikandes

Kratern
0

#20 Det är sån't snack som kan göra skada i onödan. Om ni är så intresserade av hur deras familj lever…..fråga då. Varför spekulera?

fridak
0

#22. herregud, det är ju inte ett samtalsämne på så vis! om ngn sett honom komma med kärra efter kärra till gödselstacken så kanske det fälls ngn kommentar som "stackarn, fick han mocka igen" el "nu kör hon med honom igen" vi står itne precis och pratar och skvallrar om dem.

Johanna
0

i mitt gamla stall va det riktigt mkt skitsnack…. jag fattade väl det när jag stod det men det var först efteråt som jag fattade hur illa det va.. skulle jag skriva om allt skulle ni sluta läsa efter halva ;) , men den person jag räkande till mina bästa vänner har jag inte kvar som vän längre… o hon va det största skitsnackaren i hela stallet, det kunde räcka med att man gick o tömde skottkärran så va hon igång.. (har jag fått veta efteråt), o det gör riktigt ont…

tycker det är så trist att det ska vara så men ofta handlar det väl om avundsjuka….

[slo]
0

I mitt stall är det skitbra :) Eller, ens pappa (som är vääldigt besserwissig av sig) påpekade för syrran häromdan när hon red min kille att "så har jag aldrig sett honom gå, eller det kanske är för att jag bara sett din bror rida"… Vet inte riktigt hur jag ska ta det Fundersam Men gubben är för barrering och lite annat lustigt, så jag tar inte honom på så stort allvar ändå. Tycker det är rätt roande att snacka med honom, för jag har alltid haft rätt hittils och fått honom att muttrandes att gå därifrån Oskyldig

gejsa
0

#25# Om man vänder på det slo, så tror jag att pappan tycker du är en besserwisser. *ler*

jn84
0

I vårt stall är det sjuuuukt mycket skitsnack!

Jag är nog inte en skitsnackare egentligen, men har blivit det nu och gillar det inte! Men när det är så mycket som är helt sjukt och som det inte hjälper att försöka göra nånting åt, för vissa har bestämda åsikter och de ändrar sig inte. Då känns det lite lättare att dela med sig till någon annan och snacka lite skit =)

fridak
0

jag resonerar så att eftersom jag själv kan fälla ngn kommentar ibland så får jag räkna med att det pratas bakom min rygg. ich det har inte jag ngt problem med eftersom alla är olika och ahr olika åsikter och tankar så är det sådant man får acceptera.

DojoKelder
0

Bara jag och ägaren i stallet så vi har inga sånna problem..