Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utbildningträning
Läst 2284 ggr
Neiah
0

Strömsholm Gymnasium

Är det någon som har gått där eller har sökt dit iår?

Jag ska ner till antagningsprovet v.13 & tycker det ska bli jätte roligt, dock så har jag läst att det är rätt så dåligt/jobbigt där.. Att man inte får en bra ''vanlig'' utbildning (grundämnerna) & att man måste ha stalljouren väldigt ofta.

Men samtidigt så tror jag att det är värt det, jag satsar fullt ut på ridningen & tänker inte stanna kvar i Sverige. Jag tänker göra något med mitt liv & då ska hästarna vara det ^^

AmazingS
0

Jag gick där 06-09 och hade skitkul! Jag lärde mig otroligt mycket och visst är det ganska tufft med mycket stalltjänst men det är en yrkesförberedande utbildning och i hästvärlden så är jobbet i verkligheten ännu tuffare.

Kantzowska var ju inte mycket att hänga i julgran men det beror ju lite på en själv också, har man motivation och vill få bra betyg, man gör ju bara de ämnen som är nödvändiga två dar i veckan och resten är häst.

Många från min klass jobbar utomlands idag, bla hos Patrik Kittel så man får ett kontaktnät och möjligheter.

Med den nya gymnasiereformen så vet jag inte exakt hur det ser ut idag men när jag gick där så var det väldigt mycket häst dygnet runt…

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Neiah
0

Detta år åker man oxå 2ggr till Kantzowska, personligen så har jag inga problem att ta hem & jobba. Så jag tror det kan funka för mej som satsar på the future!

Det jag vill är att jobba utomlans hos någon duktig ryttare & då är stalltjänst en självklarhet, jag tror det kan passa mej bara man vill rätt saker vill säga ^^