skada på transport..
pappa lånade min hästkärra idag och glömde självklart att stänga framdörren så den blev böjd.går det att lämna in den och få skadorna lagade på försäkringen?har även hittat mera fel som jag vill ha lagat som jag inte ens vet vart dom kommer ifrån..nån som vet?

det borde ju gå på hans bil försäkring (om inte släpet är försäkrat för sig vill säga) men det kan ju bli dyrt med tanke på självrisk…
jag menade självrisken.vad brukar den ligga på?

på vår bil så är det 3000:- men det är ju för själva bilen, vet inte vad det blir när det är en påhängsvagn…
jag får kolla upp det för jag tänkte att dom kunde laga alla skador på en gång då.

är det skador som skulle kunna ha hänt när detta hände? eller det är på olika ställen? tänk på att det är bedrägeri. ;)
nej det var bara dörren som blev skadad nu.men väggen måste jag laga då den är mjuk nere vid golvet ca 2cm.men det var när vi köpte den.samma att baklemmen är böjd men det var också när vi köpte den.får väl inte ut den summan jag vill ha för kärran heller om jag säljer den på värmlandsvagnen.kunde ju byta in den kanske.