Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 567 ggr
Emelie-G
0

OT: Harry Potter

Jag har kommit in en "harrypotterberoendeperiod", har läst om de två senaste böckerna ett antal gånger nu ;) Lyssnar tom på Harry and the Potters!  Är jag ensam med detta? xD

Alex
0

Haha jag delar det inte med dig, men såg precis fjärde filmen. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Jag har läst böckerna och sett filmerna. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

jag har läst böckerna och sett filmerna och jag tycker att de är väldigt överskattade…. Visst, de (böckerna) är väldigt bra och trevliga att läsa, men det finns mycket som är bättre.

Sen blir jag lite trött på personer som älskar Harry Potter, men påstår sig ogilla fantasy (ja, jag har stött på sådana personer…)

Ledsen om jag sabbade stämningen Flört  men som jag sa så gillar jag faktiskt böckerna rätt mycket (även om jag tycker att Harry börjar bli elakare och Snape börjar få mer och mer rätt om honom…)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Faxlin
0

Fast jag hör till dem som har svårt för viss sorts fantasy, men viss sorts går bra. Så visst kan det skilja sig på fantasy och fantasy. tycker jag i alla fall. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

#4 Jodå, men Harry Potter är inte direkt ensam i sin del av fantasy-genren…. Det tråkiga är att folk tenderar att dra all fantasy över en kam (oftast som fantasy = hjältar+drakar+ annan värld) men genren har ett stort spektrum; allt från Sagan om Ringen och böckerna om Skivvärlden till Amerikanska Gudar och Harry Potter.

RubHel
0

Harry Potter-böckerna är suveränt bra :) Dom kan jag läsa många gånger om.

steffy
0

jag har aldrig läst böckerna, tycker inte alls om harry potter, men måste gå och se alla filmerna för att min moster inte vill se den själv för hon skäms, därför måste jag alltid vara medLedsen.

Kattapult
0

Jag älskar Harry Potter :D Eller aa böckerna då iaf ^^ Men filmerna är också suveräna :D.

Jag vet inte hur många gånger jag läst varje bok. 4-5gg per bok? :)

Peppe
0

usch jag är pinsamt beroende. har läst samtliga böcker 14-15 ggr (varav varje bok 7-8ggr på engelska, dom är bättre då) läser nu 6an för att friska upp minnet till 7an….Generad behöver jag säga att jag kan böckerna utantill?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

Jag har läst några av böckerna ett flertal gånger, tröttnar aldrig! Sett alla filmer, tror jag, de är vansinnigt bra.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

neonrosa
0

Har tappat räkningen på hur många gånger jag läst 4,5 och 6, så otroligt bra! Harry Potter freak är jag^^ Har alla filmer. 1,2 och 3 är inte lika bra som de senare ;)

Mangis
0

Har inte blivit beroende av Harry Potter, däremot var det tradition att minst en gång om året läsa alla Eddings böcker i Belgarion-serien (10 st). Numera blir det inte mer än typ vartannat år. Måsete ju hinna växla lite. Har faktiskt funderat på att läsa om Potter, mest för att jag läst om de andra såpass nyss. Men för mig är det ett helt år kvar till sista boken kommer eftersom jag har pocket böckerna.

tezzie
0

Har varken läst böckerna eller sett någon film :-(

*** Kärleken övervinner allt ***

Emelie-G
0

#9 Mycket bättre på engelska ja, roligare och fiffigare skrivet ;) Fast med min mindre bra får jag sitta med ordboken och slå upp varannat ord ungefär.. men det är värt det!

lisette
0

snart kommer nya boken!!!!!!!!!!

E_hjo
0

Längtar tills den nya kommer  :D

Peppe
0

har redan beställt nya boken på engelska men får den inte förrens på måndagen eftersom den släpps på en lördag Skrikandes

Mandysan
0

Jag är som peppe, harry potter beroende. Jag ska börja läsa 6:an på engelska igen för att friska upp minnet:)

Sehvrin
0

#12 Hehe, så var jag också etttag, jag läste de böckerna om och om igen (var några av de första fantasyböckerna jag läste) Men eftersom jag tröttnade lite på Eddings så läser jag dem inte alls så mycket längre. (fast ibland behöver man ju en dos av Silke, Belgarath och de andra =)

Lindbygarden
0

mmm…älskar fantasy…även resten av oss läsande i familjen äääälskar fantasy! Nog därför lillgrabben ska bli riddare! Eddings var längesedan jag läste… Käre Harry går på bioduken här hemma då och då…

Kattapult
0

Jaa det är gutt att den nya boken kmr snart :D.

Är det inte den 13 juli den kommer eller är jag helt ute och snurrar? Kmr inte den nya filmen snart också?

Längtar :)

Peppe
0

21 juli :)

alltså 21/7 <--7 = magiskt tal, 21 dividerat med 3 = 7 =
2 magiska tal (7 och 3)
den dagen är det även 7 månader sedan hon publicerade titeln, på vintersolståndet 2006. lite kul är oxå att i fenixorden när Harry duellerade på tolldomsministeriet och de hade sönder några profetiabehållare och hörde två röster viska "På solståndet kommer det komma en…" och "Det kommer inte komma en igen…"

AliceL
0

#22 hon är så bäst på att skriva saker som man inte lägger märke till fören sen, eller ja.. tex i ettan står det ju att harry "hade en konstig känsla av att Snape kunde läsa tankar". och senare får man ju veta att han är grym på ocklumering. hon måste planera så grymt mkt när hon skriver!!!!! såg ngn dokumentär om henne, varje bok bestod av typ lika mkt anteckningar som text, sheit asså!

Har läst alla böcker typ 4-5 ggr, håller på med ettan på engelska nu, hade tänkt att ta mig igenom hela serien på engelska tills den sista släpps :)

Abico
0

Jag får hålla med dig ^^ Har precis börjat läsa om hela serien från början XD Började på bok nr. 4 igår kväll, har läst de tre första på mindre än en vecka -.-' Beroende, japp ;P Kan inte lägga ifrån mig dom.

Kram Hanna

Hanna 

Peppe
0

#23 ja hon har haft hela historian klar för sej många år innan hon började skriva, sen har hon ju såklart läggt till och dragit ifrån osv men grunden har hon haft i huvet länge :)

lisette
0

så gör många författare. vissa har ju tom slutet klart för sig redan.