Överkörd av tåget!
Nu var jag bara tvungen att går ut för att berätta en hemsk sak som hänt igår morse. Satte kaffet i vrångstrupen när jag slog upp dagens tidning!
Någon eller några har släppt ut två hästar ur ett stall. Troligtvis jagat dem, för den ena hittade dom dyngsvettig utanför stallet, och den andra, Spender Boy hade på nåt vis tagit sig upp på banvallen som går en bit bakom stallet. Troligtvis för att försöka ta sig hem igen. Inte kunnat hoppa ner när tåget kom, och blivit överkörd. I nuläget finns det inga spår efter vem som gjort det. Men jag hoppas verkligen at dom hittar den eller de som gjort detta.

Vad ska man tro? Djurhatare eller ungdomar som skulle hitta på bus? Tragiskt vilket som. Gick gymnasiet på naturbruksgymnasium och varje år släpptes djur ut och annat hyss i samband med skolavslutningar. Ett annat naturbruksgymnasium i Skåne fick för ett antal år sedan flera kvigor påkörda av tåget på grund av detta. Det sorgliga är väl att sådana här saker ofta inte får så stor prioritet hos polis…Ta bara de hästar som varje sommar blir skurna ute på betena år efter år, där är ingen som åker fast. Hade någon åkt runt och skurit i människor så hade det blivit liv i luckan
ja jag hoppas ni har lås på stallet allihopa… fördelen med att stå på anläggning =lås och larm.
usch, vidrigt ju…

Jag blir så j…a förbannad så jag skulle kunna dö, vet inte om jag skulle kunna sluta slå om jag fick tag i en person som på något sätt skadat en/min häst! mina hästar går alldeles bredvid järnvägen då jag har dom hos mina päron som bor i en gammal järnvägstation, bara tanken på att någon skulle släppa ut mina hästar så dom blev påkörda gör mig spyfärdig.

Fy sjutton vad vidrigt gjort. Hur man ens kan komma på tanken att göra så mot ett levande väsen övergår mitt förstånd.
Hoppas de får tag i dem, men nackdelen är väl som tidigare sagts att det intee har hög prioritering hos polisen liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja, jag läste också det i morse. Började gråta när jag läste. Han var ju en gammal häst och hade precis fått sitt första föl för två dagar sedan. Dom hade inte hunnit träffats men hummat och pratat med varandra över boxen. Fy fan säger jag bara vad vidrigt! Ägaren hade själv ägt han sedan föl.

#2 Har man låst får man inte ut ett öre på försäkringen om det häder något tex brand.
Det är hemskt. Minns ni Meddi som vi försökte hitta hem till, det var den hingsten som skulle vara pappa till det fölet om hon var dräktig som dog. Ännu hemskare är att det är väldigt nära vårat stall så man blir ju rätt så orolig ifall att det är någon som fortsätter.
Mer info på www.ekuriren.se Eskilstuna

#7 man blir gråtfärdig… tänk vilken hemsk död att bli påkörd av ett tåg..

#8 Det är nog värre för alla närstående. Hästen dog nog på en gång.

det var det hämskaste jag hört!!!hästen dom hittade utanför stallet var den i liv? :( tråkigt att det ska finnas folk som gör så

#10 Det tror jag inte. Den såg rätt så sargad ut i tidningen.

#7# Nu fattar jag ingenting? Vad har den hästen som ni försökte hitta ett hem till med den hästen som dog att göra? Det var ju en valack som dog väl? Och ni hittade väl en som köpte hästen i Enköping om jag minns rätt.
Ja, herregud låsa stallet skulle jag aldrig våga göra. Tänk om något händer och man inte är hemma. Då kan ju inte ens folk komma in och rädda dom stackars hästarna ju. Låsa är dumt det med.

#12 Det var en hingst. De trodde ju att Meddi var dräktig med den hingsten. ja, hon är såld.

Den som dog var den en hingst alltså. jaha fattade inte vad du menade riktigt. Vet du om stoet är dräktig nu?

nä fy fan vad HEMSKT !!!!!!!!!!
vi har inte låst : / , För jag får inte låsa för mamma , för om det skulle börja brinna…. men vi har en galning till granne , som hatar oss och hatar hästar och föralldel knarkar han och är vannsinig .. så … , men jag får inte. .. hmm vad ska man göra`? låsa lr inte?
har inte ens låst till sadelkammaren, för om det skulle brinna lr så .. krånligt med nykel och allt när man skulle få panik … har alltid grimmor i stallet. och så har jag två grimmor GÖMD i en annan del av stallet ; D ihihh, måste vara berädd på allt ! ; D
hur gör ni , låser ni lr inte ? , lr ni behöver inte svara om ni vill, ska starta en annan tråd nu , om att låsa lr inte :P

Fy vad otrevligt det där!

Vi har inte låst i vårt stall, står i ett inackorderingsstall. Men vi har en vakthund! :)

#10 Ja hästen dom hittade vid stallet var vid liv. Genomsvettig, men vid liv.
Usch, vad hemskt :(

#14 Är inte säkert att hon var dräktig, men var hon det borde hon ha fölat vid det här laget.

Hejsan
Såg den här tråden nu lite sent kanske men ändå. Det var jag som kom upp till stallet den morgonen det hade hänt.
Såg att de var många spekulationer är det något ni undrar om händelsen är det bara att fråga.
Polisen har, trotts att jag inte trodde det hört av sig och forskat i det hela en del. Men det finns inte tillräckliga bevis för att de ska kunna sätta dit den personen som gjorde de.

Nämen gud vad hemskt! =(
Så fruktansvärt tragiskt
Skänker en tanke till alla berörda i deras sorg, i synnerhet hästägaren. Måtte de få tag i den/de skyldiga, finner inga ord vad jag känner för sådana här kräk till människor!! 

fy f*n 

Vidrigt. Det finns idioter till allt…Hoppas de får tag i den skyldige/a.
Det är tillåtet att låsa sina stall. Polis och brandkår har redskap så att de tar sig in ändå. Problemet är väl om det är någon utomstående som upptäcker det hela och vill försöka rädda djuren, de kommer ju inte in. Kanske lämna nyckel till pålitliga grannar och vänner? Ha skylt på utsidan av stallet där det står vart man ska ringa om det hänt något?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fy ****** *** ********** *** 

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#22# Nej, men hej Ester!! Har du hittat hit utan att skriva till mig? Känner du inte igen mitt avatarnamn? Gejsa som du red på för några år sedan.
Detta är min lilla medryttare för några år sedan. Var en duktig tjej men ramlade av Gejsa och gjorde illa sig. Så jag tror att det var din pappa som sa att du inte fick rida mer.
Såg att du var med på bilden med den otäcka olyckan. Stackars dig och framförallt hästen.
Har du hittat någon ny häst att rida nu då? Är du här ofta på ridsport?

Nej jag har ingen häst jag rider nu längre. Va mycke uppe i Byringe de senaste tiden å hjälpt till där med hästarna, började rida hingsten förra sommaren fram tills olyckan sedan dess har jag legat lågt med hästarna men funderar på att börja igen i sommar börjar sakna dom igen.
Hur e de med er?

Där jag har Mirabil är det som Fort Knox…ingen kommer in obemärkt :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#31# Ja, det var verkligen synd med hästen. Synd att du slutade rida. Du var ju duktig på att rida ju. *ler* Allt är bara bra.
Men vad finns det för sjukt folk?! Fy va hemskt,, vad tänker dom med.. ibland vill ja själv bli polis när sånt här händer för jag blir så ARG ! och då ska ni få se en som jobbar det kan jag lova, tyvärr skulle jag nog inte ha andra nerver för ett sånt yrke, men usch va hemskt detta var!!
Hingsten var ju jätte fin:(:(
Usch och fy! 

detta är så tragiskt. Och så onödigt. orden jag skulle vilja använda får man bara inte skriva så jag nöjer mig med detta.
Hoppas på sätt och vis att jag aldrig får reda på vem det är och stöter ihop med vederbörande.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

:(
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

guuuud !!