Har hittat en ev. foderponny!
Ja, jag fick ett mail från en tjej som ska låna ut sin ponny, så jag ska ner till sundsvall nästa helg för att provride, egentligen bor dom i uppsala men dom ska tävla i sundsvall den helgen och om allt går bra med provridning så kör dom hit honom sen! Bara 40 mil extra hem för dom alltså! Verkligen snällt.. Så jag hoppas att allt går bra men jag skulle gärna vilja höra lite vad ni tycker om honom…
Hans namn är Edwin, D-ponny (145cm), han är en Arabkorsning på 16 år, men han blev inte inriden förns 2000 så han kommer nog hålla ett bra tag till som ridhäst. Han är utbildad svår dressyr och L:B i hoppning. Snäll mot andra hästar.. Otroligt svårlastad (men det är inga problem för mig eftersom jag ändå inte kommer behöva åka med honom så mycket), han åker bara Värmlandsvagn så vi kommer få låna med deras transport under tiden vi har honom, väldigt snällt det också!
Foto: Ullis Lejonclou
En till bild

Ser fin ut. Otroligt hyggligt att t o m låna ut vagnen. Lycka till med provridningen.
han låter fin :) Vet du om han har problem med benen, har varit halt, iså fall vf ? skulle han bli ömfotad utan skor, vilken utrustning följer med? så här höll jag på med min kompis som ska iväg coh provrida en häst i hälgen :) Han låter jättefin och ägarna låter ju jättesnälla :D
www.lindathorsson.webb.se
#3 Det mesta skulle följa med 1-2 sadlar, träns, och allt typ.. Han har nog inte problem med benen eftersom dom regelbundet tävlar i dressyr ;).. Han låter helt perfekt :D och ägarna verkar som sagt supersnälla :)
Däremot är jag nervös för att hästen är duktigare än mig om man säger så
Tänk om ägaren tycker att jag rider för dåligt? :S
*putt* Folk läser men ingen skriver ;) Kom igen nu allihopa :D

Jag tycker han är skitsöt :D, kommer passa dig jättebra tror jag! Hoppas min finis och han går ihop om du tar han på foder.
Och ägaren kommer inte tycka att du rider för dåligt. Då kan ju han lära dig att bli bättre :)
Jag hoppas att det går bra men bara för att han blev inriden sent behöver det inte betyda att han kommer hålla längre än andra….
#6 Ja, det känns ju rätt redan nu så jag hoppas att det gör det när jag ridit också :).
#7 Nej det vet jag, men vissa som blir inriden jättetidigt kan ju få problem med ryggen när dom blir runt 20, men det är ju väldigt olika… Formulerade mig lite fel i första inlägget. Däremot undrar jag varför han blev inriden så sent..? Kanske har han bara gått i en hage och varit hingst. Han blev ju inte kastrerad förns -99.

#7# Nej, kanske inte det. Men den har bättre förutsättningar att klara det bättre mot hästar som rids in för tidigt. Den har ju växt klart då och så. *ler*

Av vad man kan se utifrån bilderna så ser han väldigt fin ut. Lycka till med provridningen

Va kul!! Lycka till!!

lycka till! bra att ägarna verkar bra!
Shit vad jag är nervös x)

Har du fått hem han? Jätte söt var han:D

Jättesöt, det verkar vara en trevlig häst. Men jobbigt med lastningen… Det går säkert att jobba bort.
#14 Ska provrida imorgon.. Är jättenervös xD
#15 Ja det tror jag också, får träna lite markarbete med han först och sedan lastträna.
Hur länge ska dom låna ut han? å varför ??
Vi har faktiskt inte pratat så mycket om det, men det är iaf för en längre tid. Varför? Ingen aning men jag vet att hon har en unghäst som hon ska börja rida in snart och så fyller hon ju 18 så hon får ju inte tävla på honom. Jag är smart som tar reda på sånt där i förväg jag
. Nej, men jag ska höra imorgon om varför dom ska låna ut honom och varför han blev inriden så sent.
Varför hittar alla foderhäst, utom jag? :(…….;'(
okej.. Jag va bara nyfiken.. Ibland så finns de ju orsaker varför dom lånar ut å så vidare :)
Jag hoppas allt går bra i morgon ;) håller alla tummar
#19 Ja, det är svårt att hitta en foderhäst att trivas med. Jag letade i ett år säkert innan jag hittade Joy. Provred en massa hästar men ingen verkade passa.. Så ge inte upp! Vet en på pixbox som ska låna ut sin ponny Hot blooded.

åååhhh en liten Dale Haze-avkomma! Det kan jag varmt rekommendera :)
#21 Vad är en pixbox?:P

Pixbox(.se) är en svensk hemsida där man kan ha ett konto å lägga upp bilder.
Det var på pixbox jag fick kontakt med Edwins ägare också :) Finns mycket hästfolk där!
#1 Det är ju i lurbos ridhus! Du skrev att den stod i uppsala, vet du vad stallet heter?
Hoppas du hittar en trevlig foderhäst. :)
#26 Ingen aning! :) Tack!

hur kommer det sig att han är svårlastad men samtidigt mkt tävlad? jag tkr det borde vara lättare att försöka transportträna bort svårlastningen än att behöva gå upp mkt tidigare varje tävling för man vet inte hur lång tid lastningen kommer att ta.
Hur har de gått??? *nyf*
Har nyss kommit hem, suttit i bilen i 5 timmar för ingenting.
Vi skulle först på Ikea och Hööks och så sedan skulle vi ringa när vi var på väg till stallet så det gjorde jag. Då säger hon att deras transport hade gått sönder i fredags när dom var på väg upp… Man hör väl ändå av sig då? Så med den ponnyn lär det ju inte bli nått, tyvärr.
Men fy vad irriterande!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Usch vad taskigt. >.<
Iriterande

Typiskt hästfolk. Jag blir inte ett dugg förvånad längre. Suck!

Hej
ja , asså det låter bra. fasst hur väldresserad är han ? Om han bara har blivit riden i 7 år så kanske han inte har så bra grund eftersom att hästar brukar bli inridna vid 4 års åldern ungefär. Och han blev då inriden (eller riden mer) när han var 9? Är det en häst du vill lära dig mycket på ska du kanske ha en häst som har blivit riden mycket och har en bra grund ? men om allting fukar så är det säkert okej. men tänk på det bara :)
/ Linda